Mesterképzés (MA)
Kommunikáció
Levelező
Nappali

Kommunikáció és médiatudomány MA

Egy jó vezetőnek elengedhetetlen a magas szintű kommunikációs tudás, a kommunikációs és médiatudományi szakembereknek pedig kötelező. A képzés során átfogó tudást és elemzési módszereket sajátítasz el, amelyekkel meghatározó szerepet tölthetsz be a társadalmi kommunikáció területein, miközben fejleszted vezetői képességeidet.

Kommunikáció és médiatudomány MA
Neked
szól…
ha magas szinten akarod érteni a személyek közötti kommunikáció hatásmechanizmusát, az új médiumok és a digitális technológiák működését, jól kommunikálsz több nyelven is, és érdekel a kultúrák közötti kommunikáció.

A szakról röviden

Egy jó vezetőnek a magas szintű kommunikációs tudás elengedhetetlen eszköze. A kommunikációs és médiatudományi szakembereknek pedig egyenesen kötelező. Ezért olyan áttekintő látás- és gondolkodásmódot, tudásegyüttest adunk át a képzésen, mellyel meghatározó szerepet tölthetsz be a társadalmi kommunikáció legkülönfélébb területein. Hangsúlyosan foglalkozunk a társadalmi jelenségek és a médiaesemények elemzésének módszereivel és a kultúrák közötti kommunikáció aktuális kérdéseivel. A kommunikáció és médiatudomány szakon végzettek szakmailag műveltebbek lesznek, megismerik a hálózatok tudományát, megértik új média és a személyes kommunikáció lélektani hatásait, illetve saját kommunikációjuk mélyebb megismerésével fejlesztik személyes hatékonyságukat, vezetői képességeiket.  

Felépítése

A mesterképzés két, egymással szorosan összefüggő részből épül fel. Az első szakaszban (1-2. félév) a hallgatók a kommunikáció- és társadalomtudomány kurrens területivel, eredményeivel ismerkednek meg, majd a 3. és 4. félévben a specializáción (Új média / Nemzetközi kommunikáció) a szakmai tudás elmélyítésére kerül sor. 

Tantervek: 

Specializációk

Nemzetközi kommunikáció; Új média


  1. Nemzetközi kommunikáció - célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik legalább egy idegen nyelv magas szintű, specializált tudása, a nemzetközi és tömegkommunikáció ismeretének birtokában képesek a nemzetközi üzleti, társadalmi, politikai, kulturális kapcsolatok legkülönbözőbb területein szervező, kapcsolatépítő munkakörök ellátására. Hangsúlyt kap a kultúraközi ismeretek és interkulturális kompetenciák fejlesztése.
  2. Új média - A képzésen olyan médiaelméleti szakemberek végeznek, akik megállják a helyüket online és elektronikus médiumok, vállalatok, médiaelemző és közvélemény-kutató cégek munkatársaként. Képesek lesznek a digitális média helyét pozicionálni és alakítani a társadalomban. Hangsúlyt kapnak a médiaelemzési technikák, a médiumok konvergenciája, a társadalmi nyilvánosság és az új technológiák kapcsolata, a médiahasználat vizsgálata.


A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.

Elhelyezkedés

  1. multinacionális cégek kommunikációs vezetőjeként, tanácsadójaként
  2. nemzetközi kapcsolatokért felelős munkatársként
  3. kulturális és oktatási intézmények munkatársaként
  4. társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó- vállalatok munkatársaként
  5. tömegtájékoztatásban, médiumoknál
  6. médiakutatóként kutatóintézeteknél, kutatócégeknél
  7. médiaelméleti szakemberként vállalatoknál, közigazgatási szerveknél
  8. társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó vállalatok munkatársaként

Főbb témakörök

  1. A médiaszabályozás elméletei 
  2. Média- és kultúrakutatás
  3. Identitás- és másságelméletek 
  4. A személyközi kommunikáció hatásmechanizmusai 
  5. A kommunikáció kognitív megközelítése 
  6. Nemzetközi szervezetek és kapcsolatok 
  7. Új média elméletek 
  8. A médiaműfajok elmélete és története 
  9. Médiakonvergencia és digitalizáció 
  10. Multimédia és webdesign 
  11. Közösségi média marketing 

Elfogadott alapszakok

a) Teljes kreditérték beszámításával figyelembe vehető alapképzési szakok: 

  1. kommunikáció- és médiatudomány alapszak (BA)
  2. egyetemi szintű kommunikáció szak

b) Meghatározott kreditek teljesítésével számításba vehető szakok:

A jelentkezéshez legalább 30 kredittel kell rendelkezned az alábbi ismeretkörökből

  1. bölcsészet tudományi.
  2. társadalomtudományi
  3. kommunikáció- és médiatudományi képzések.

c) Az összes többi Bologna- és nem Bologna-rendszerű főiskolai és egyetemi szakon végzett hallgatóként akkor jelentkezhetsz, ha legalább 30 kredittel rendelkezel az alábbi ismeretkörökből: 

  1. a kommunikációelmélet alapjai
  2. médiarendszerek, médiaszabályozás
  3. a társadalomkutatás módszerei
  4. társadalomtörténet
  5. továbbá azok az alap- vagy mesterfokozatot adó alapképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai vagy egyetemi szintű alapképzési szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátvételi bizottsága elfogad.

A letölthető kredit elismerési kérelmet ITT találod.