Best of METU diploma 2023: Interjú Vizi Brigittával, a Budapesti Metropolitan Egyetem Média Design BA szakon végzett hallgatójával.
Best of METU diploma 2023
Vizi Brigitta / Média Design BA
„A Média design alapképzés felépítésének köszönhetően rengeteg olyan területbe kóstolhattam bele, amelyek mind egy jó és szükséges alapot nyújtanak a jövőbeli projektjeimhez, akár alkalmazott művészként, akár mint önálló művész szeretnék elhelyezkedni.”
Vizi Brigitta a METU Média design alapszakán diplomázott. Szerette volna jobban beleásni magát a videójáték-fejlesztés művészi oldalába, ehhez pedig szuper lehetőségnek bizonyult a Média Design képzésünk, hiszen egy nagyon izgalmas projektet sikerült véghez vinnie diplomamunkájaként.
Miért ezzel a területtel foglalkozol, miért ezt a szakot választottad? Mi inspirál?
Főként a videójáték tervezés és fejlesztés művészi oldala érdekelt, amikor a Média design szakot választottam, és a digitális művészetek több területét is szívesen tanultam. Leginkább a 3D programokban való alkotás által tudom átadni és kiélni a kreativitásomat.
Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Kedvenc egyetemi munkám az Atlantisz című, interaktív 3D animáció készítése volt, amelyben a videó nézője döntheti el a történet befejezését.
Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
Diplomamunkának egy 3D, külső nézetes, RPG stílusú videójátékot készítettem el Palkó Sárával közösen. Egy stilizált, rajzfilmes látványvilág megteremtése volt a célunk, amelybe egy mély, morális és mentális problémákkal foglalkozó történetet élhet át a játékos. Fontosnak tartottuk, hogy egy hozzánk közel álló témát válasszunk és a lehető legjobb eszközt használjuk ennek átadására. Így döntöttünk a videójáték mellett, amelynek tervezése során nagy hangsúly tettünk a környezet és a karakter fejlődésének kapcsolatára.
Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
A Média design alapképzés felépítésének köszönhetően rengeteg olyan területbe kóstolhattam bele, amelyek mind egy jó és szükséges alapot nyújtanak a jövőbeli projektjeimhez, akár alkalmazott művészként, akár mint önálló művész szeretnék elhelyezkedni.
Mit jelent számodra az alkotóegyetem jellege a METU-nak?
Számomra az alkotóegyetem a kreatív önkifejezés eszközét jelenti, ahol megtalálhatom a művészi stílusom és olyan közösségben lehetek, ahol hozzám hasonló érdeklődésű, kezdő és tapasztalt emberek vesznek körül. A gyakorlati órákon elkészült projektek mind belekerülhetnek egy médiaművész portfoliójába, bármilyen irányba is haladna tovább. A feladatainkra kapott kritikák és a szaktársakkal való együttműködés mind hasznos tapasztalatot jelentenek számomra.
Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Minőségi képzést kaphat, emellett baráti, segítőkész közösségre és oktatókra számíthat.
Milyen terveid vannak a jövőre?
A videójáték-fejlesztés területén szeretnék elhelyezkedni, főként az Environment Artist munkakörében. Hosszútávon saját indie játékok elkészítése a célom.
Téged is érdekel a videójáték-fejlesztés művészi oldala? Ismerd meg a METU Média Design képzését, hogy jobban kirajzolódhasson a kép!