Pénzügyek

Tandíj

1. Hogyan tudom kifizetni az önköltségi díjam?

Bejelentkezést követően önköltségi díjad kivetésre kerül a tanulmányi rendszerben, melyet a Neptunon belül a Menü / Pénzügyek/Befizetendő menüponton találsz.

Az összege(ke)t legegyszerűbben SimplePay bankkártyás fizetéssel tudod kiegyenlíteni, melynek nagy előnye, hogy tételeid azonnal lekönyvelésre kerülnek, így elkerülhető a késedelmi díj(ak) felszámítása.

Először szükséges kijelölni a befizetendő tételt a NEPTUN/ Menü/Pénzügyek/Befizetendő fülnél, majd a Befizetési mód választása gombra kattintással kiválasztani a SimplePay fizetési módot.


2. Mire kell figyelnem az önköltségi díjam befizetésekor?

Az önköltség első, majd második részletének mindig van fizetési határideje, amelyeket a Neptun / Menü / Pénzügyek menüpontban ellenőrizhetsz.

Továbbá rendszeresen küldünk információkat az önköltségi díj befizetésének esedékességéről, érdemes tehát figyelemmel kísérni NEPTUN üzeneteidet.

Tájékoztatóinkban is (pl: Bejelentkezési tájékoztató: Coospace/ Hallgatói dokumentumok/ Bejelentkezés/ Bejelentkezési tájékoztató) szerepelnek az önköltségi díj kiegyenlítésével kapcsolatos határidők.

Amennyiben a befizetési határidő után rendezed az önköltségi díjadat, akkor 11500 Ft-os késedelmi díjat számít fel az Egyetem, vagy amennyiben további két hét elteltével sem egyenlíted ki tartozásod, további 11500 Ft összegű késedelmi díj megtérítésére leszel kötelezett.


3. Munkáltatóm fizeti az önköltségi díjamat, mire kell figyelnem?

Az önköltségi díj befizetése előtt, minden félévben szükséges beadnod a Számlakérő kérvényt a NEPTUN rendszerben, Menü / Ügyintézés/ Kérvények / Kérvény kitöltés menüpont alatt, melyhez elengedhetetlen a csatolt, friss céges nyilatkozat. A nyilatkozatot letöltheted a CooSpace-ről, Hallgatói dokumentumok/Nyomtatványok/Munkahely, cég általi önköltség fizetés / céges nyilatkozat. A dokumentumban a cég arról nyilatkozik, hogy a meghatározott összegű képzési díjat átvállalja a hallgatótól, és számla ellenében kifizeti.

A számlák elektronikusan készülnek, melyeket a NEPTUNBÓL lehet letölteni. Az Egyetem postai úton, tértivevényes küldeményként is elküldi a számlát a befizető cég postázási címére a kérvény elfogadásától számított 2 héten belül. Kérjük, hogy a postázási címet pontosan töltsd ki.

Amint azt látod a NEPTUN rendszerben, hogy a számlakérő űrlapod elfogadásra került, az utalást elindíthatja a cég.

Céges fizetés esetén, hívd fel a munkáltatód figyelmét, hogy a közlemény rovatban kötelezően feltüntetendő adat a hallgató neve és NEPTUN kódja a következő formában: NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV

Példa: NK-ABCD12 Tanuló Tamás

Céges befizetés esetén egy összegben CSAK a 18203332-06007572-40010189 bankszámlaszámra utalható az önköltségi díj. Bank neve: MBH Bank Nyrt Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN): HU55 1820 3332 0600 7572 4001 0189

SWIFT kód: MKKBHUHB

Fontos, hogy céges befizetés esetén céges számláról érkezzen az önköltségi díj. Amennyiben a befizetés magánszemélytől érkezik, az érvényben lévő rendeletek értelmében nem áll módunkban céges számlát kiállítani.

Elengedhetetlen továbbá, hogy a gyűjtőszámlára NE utaljon a cég, ugyanis a gyűjtőszámlára befizetett céges összegeket a NEPTUN nem tudja kezelni és így hátrány érhet a tárgyfelvételnél és a vizsgajelentkezésnél.

Amennyiben mégis gyűjtőszámlára érkezik az utalás, úgy a beérkezett összeg kezelési költséggel csökkentett része visszafordításra kerül.


4. Hogyan lehet számlát igényelni a befizetett önköltségi díjról?

Amennyiben a saját nevedre kéred a számlát, úgy elektronikusan letölthető a NEPTUN Menü/ Pénzügyek/Számlák felületről (automatikusan, melyről rendszerüzenetet is fogsz kapni).



Egyéb szolgáltatások

1. Mikor kell kifizetnem az egyéb szolgáltatások díját és mikor?

Ha önköltséges képzésre 2017/2018 – 2 félévben vagy az előtt iratkoztál be, akkor az önköltségi díjad mellett felszámított egyéb szolgáltatások jogcímen szereplő díj megfizetéséről külön gondoskodj.

Jelenlegi díjtáblázatunk ezt 5 000 Ft összegben határozza meg.

Ha 2018/19/1 félévtől iratkoztál be akkor már, az Egyéb szolgáltatások díja nem különálló tételként szerepel, hanem beépítésre került az önköltséged összegébe, így az ugyanúgy fizetendő.

Amennyiben Államilag finanszírozott formában tanulsz, lehetőséged van lemondani az egyéb szolgáltatások díjáról egy megadott határidőig (Bejelentkezés/ Bejelentkezési tájékoztató) NEPTUN rendszerben a Menü/Ügyintézés/Kérvények/Kérvény kitöltés menüpont alatt az Egyéb szolgáltatási díj lemondási kérvény benyújtásával.


2. Mire jó az egyéb szolgáltatások díja?

Biztosítjuk a METU-s hallgatói email postafiók lehetőségét, kedvezményes fénymásolási lehetőséget, ingyen szkennelést, ingyenes wifi használatát az Egyetem egész területén.

Segítség befizetéshez

1. Hogyan tudok gyűjtőszámlás átutalással fizetni?

Banki átutalást indíthatsz a 18203332-06007572-40010172 –es számlaszámra, mely a MBH Bank Nyrt.-hez tartozó számla. 

Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN): HU29 1820 3332 0600 7572 4001 0172

SWIFT kód: MKKBHUHB

A közleményben szigorúan az alábbi formai követelmények szerint szükséges feltüntetni adataidat:

NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV, például NK-ABCD12 Tanuló Tamás. 

Ezután az összeg a virtuális pénztárcádba kerül, de az utalás előreláthatólag 2 munkanapon belül lesz csak látható. A gyűjtőszámlán lévő összeget NEPTUN rendszerben Menü/Pénzügyek / Áttekintés menüpont alatt láthatod. Az összeg ott pihen a gyűjtőszámlán mindaddig, amíg nem nyilatkozol arról, hogy felhasználod. Amennyiben az önköltségi díjad, vagy egyéb tartozásodat kívánod ily módon kiegyenlíteni, a gyűjtőszámlán pihenő összeget szükséges hozzárendelni aktív tételedhez, hasonló módon, mint a SimplePay bankkártyás fizetésnél: Neptun/Menü/Pénzügyek / Befizetendő / Befizetési mód választás  gomb, annyi különbséggel, hogy ebben az esetben a gyűjtőszámlás fizetési módot szükséges kiválasztani.


2. Milyen problémák merülhetnek fel a Simplepay bankkártyás fizetésnél?

Amennyiben a tranzakció összege (például önköltségi díj) magasabb, mint a bankkártyán engedélyezett napi limit, célszerű annak módosítása számlavezető bankodnál, a sikeres tranzakció érdekében.

Ha a rendszer karbantartási okokból szünetelne, látogass el a SimplePay weboldalára és érdeklődj az ügyfélszolgálatunkon az alábbi elérhetőségen: https://www.simplepay.hu/kapcsolat

Amennyiben az összeget tévesen euróban fizettetné ki a rendszer, vagy visszanavigálná NEPTUN felületére, próbálkozz egy későbbi időpontban, vagy keresd fel a SimplePay ügyfélszolgálatát.


3. Mit tehetek, ha már elutaltam az összeget, de a tétel még mindig aktívnak látszik?

Ha utalásod már látszik a Neptunban Gyűjtőszámla egyenlegednél, azt a kifizetni kívánt tételhez hozzá kell rendelned. Ezután válik teljesítetté befizetésed.

A le nem könyvelt tételeket a Kontrolling Igazgatóság vizsgálja. Jelezni tudod, ha az összeg 5 munkanapon belül nem kerül jóváírásra. Befizetésed igazolnod szükséges, ezt a dokumentumot csatolni tudod a Neptunon keresztül Menü/Ügyintézés /Kérvények/Kérvény kitöltés / 5 munkanapnál régebbi befizetések igazolása űrlaphoz, mely rögtön az illetékes munkatársakhoz kerül.


4. Honnan látom, hogy az összeg befizetésre kerül?

A Neptunban a Menü/Pénzügyek/Áttekintés menüpontban lehet ezt ellenőrizni. Ha a tétel „Befizetett tételek” között található, akkor a befizetés sikeres volt.

Problémák

1. Milyen következményei vannak, ha nem térítem időben a tartozásaimat?

Amennyiben a megadott határidőig nem téríted meg tartozásaid, akkor blokkolva lehetsz a következő félév bejelentkezésénél, illetve a tárgyfelvételnél is, ezért nem tudsz időben részt venni a versenyes tárgyfelvételben!

Vizsgajelentkezésnél szintén blokkolva lehetsz, így csak kiegyenlítést követően, szabad helyek függvényében tudsz vizsgára jelentkezni! 

Ha az önköltségi díjat nem fizeted be vagy csak határidőn túl rendezed akkor késedelmi díjakat számlázunk ki (ennek mértéke 11.500 Ft, amelyből 14 napon túli késedelem esetében önköltségi díj részletenként 2 – 2 db is lehet, így maximum 4 * 11.500 Ft késedelmi díjat is kaphatsz.)

Záróvizsgázni csak akkor tudsz, ha nincs tartozásod a rendszerben!


2. Mit tehetek, amennyiben nem tudom rendezni tételeim egy összegben, vagy szeretnék haladékot kérni?

A Neptunban a Menü/Ügyintézés/Kérvények/Kérvény kitöltés menüpont alatt található a Fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kérvény, melynek benyújtásával lehetséges haladék és részletfizetés kérése. A kérvényben a hallgató jelzi, hogy meddig tudja rendezni fennálló tartozásait, részletfizetést igényel. Az ügyben a Kontrolling Igazgató egyedi elbírálás alapján dönt.


3. Záróvizsgázhatok akkor is, ha nem rendeztem a kreditelszámolásból eredő összeget?

A kreditelszámolásból eredő összeg is tartozásnak minősül, így ameddig nem rendezed addig záróvizsgára nem vagy bocsátható. Haladék ebben az esetben nem kérhető.

Részletfizetésre ugyanakkor van lehetőség, de fontos, hogy legkésőbb a záróvizsga napjáig a teljes tartozásod könyvelésre kerüljön!

Figyelem: bankkártyás fizetés esetén a befizetett összeg aznap, de legkésőbb 1 napon belül könyvelésre kerül, míg átutalás esetén ez akár 2-3 napot is igénybe vehet!


4. Elbocsátottak, fizetési felszólítást kaptam. Mit csináljak, ha csak részletekben tudom megfizetni a tartozásomat?

Részletfizetést a Neptun/Menü/ Ügyintézés/ Kérvények/Kérvény kitöltés Fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kérvény benyújtásával van lehetőséged kérni. Ezután pozitív elbírálás követően részletfizetési megállapodást köt az Egyetem, melyben meghatározásra kerül a havi részletek pontos összege és befizetési határideje.