Minőségirányítás

A Budapesti Metropolitan Egyetem vezetése elkötelezett a folyamatos minőségfejlesztés iránt. 

A kialakított minőségügyi rendszer is támogatja, hogy alkalmazott tudományok egyetemeként egyrészt a gyorsan változó környezetre és a munkaerő-piaci kihívásokra felkészítő képzéseinken a gyakorlatban is alkalmazható tudást kínáljunk, hogy a végzett hallgatók jobb eséllyel tudjanak elhelyezkedni. Másrészt a szakmai életben is tapasztalatot szerzett oktatóink folyamatosan fejlesszék a képzéseink tartalmát annak érdekében, hogy a hallgatók ismereteit a lehető legfrissebb tudással bővíthessék.

  1. A Szervezeti és Működési Rend 3. melléklete, a Minőségirányítási Kézikönyv összefoglalja mindazon alapelveket és rendszerelemeket, amelyeket az Egyetem minőségirányítási szempontból elengedhetetlennek tart és kiemelt prioritásként kezel.
  2. A Szervezeti és Működési Rend 2. melléklete Minőségirányítási Szabályzat célja – a METU értékrendjével egyezően − magas színvonalú oktatási, tudományos és művészeti tevékenység minőségbiztosítása és továbbfejlesztése, valamint a külső és belső érdekelt felek elégedettségének javítása.
  3. A METU folyamatait a Szervezeti és Működési Rend 4. melléklete, a folyamatlapokat (FL) tartalmazó Folyamatkönyv alapján szervezi, illetve valósítja meg.
  4. A minőségirányítási folyamatok felügyeletét és fejlesztését a Főtitkárság végzi. Az Egyetem életében az oktatás minőségének és színvonalának folyamatos nyomon követése és fejlesztése kiemelt fontosságú. A METU rendszeresen végez felméréseket a hallgatók, az oktatók, a partnerek és a tanulástámogatási és hallgatói szolgáltatásokban érintettek körében. Az eredményekről a vezetőség mellett, a felmérésben résztvevők is tájékoztatást kapnak. A visszacsatolások rendszere támogatja a tantárgyi programok és tananyagok fejlesztését, továbbá hogy a METU olyan tanuló szervezetté váljon, amely figyelembe veszi valamennyi érintett, azaz a hallgatók, az oktatók, a partnerek, a munkavállalók igényeit és elvárásait.


A Minőségirányítás főbb tevékenységei:

  1. Minőségirányítási rendszer működtetése és fejlesztése
  2. Az oktatás, valamint a kapcsolódó szolgáltatások minőségének folyamatos ellenőrzése és fejlesztése
  3. Minőségirányítási dokumentumok kidolgozása, naprakészen tartása
  4. Felmérések előkészítése, végzése
  5. Belső minőségirányítási auditok előkészítése, végrehajtása (FL-MINA)
  6. Vezetőségi átvizsgálás előkészítése, végrehajtása
  7. Önértékelési rendszer előkészítése, végrehajtása


A METU által végzett felmérések:

  1. Oktatói munka hallgatói véleményezése (FL-OMVH)
  2. Diplomás pályakövetés tevékenysége aktív és végzett hallgatók esetében (FL-DPRA)
  3. Hallgatók általános elégedettségének mérése - Net Promoter Score (NPS)
  4. Oktatói teljesítményértékelés
  5. Angol nyelven oktatók értékelése
  6. Óralátogatás
  7. Óratartás technikai megvalósulásának vizsgálata
  8. Projektszerű működéshez tartozó, egyedileg meghatározott mérések
  9. Adott események, rendezvények, kampányok esetében follow-up keretében történő felmérés
  10. Hirdetések vonatkozásában olvasottság
  11. Egyéb célzott mérések 


Az adatalapú vezetői döntéseket folyamatosan fejlesztett rendszeres riportokkal támogatjuk.

Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése

A Budapesti Metropolitan Egyetem minden szemeszterben elvégzi az Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése felmérést (a továbbiakban: OMHV) a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény előírásai, valamint az Szervezeti és Működési Rend 5. melléklete szerint. A felmérés célja az oktatói munka minőségének folyamatos ellenőrzése és fejlesztése, továbbá a hallgatói elégedettség növelése, a felmérés eredményeinek kiértékelése és visszacsatolása által.

A kérdőívek kitöltése kiváló lehetőség arra, hogy a hallgatók gyakorolják a véleménynyilvánítást – anonim módon – és ezzel hozzájáruljanak az oktatás hatékonyságának és színvonalának folyamatos javításához.

Minden alkalommal kihívást jelent a hallgatók aktív részvételre való ösztönzése a felmérés önkéntes jellege miatt. Az Egyetemen a hallgatói véleménynyilvánítás fontosságára történő figyelemfelhívás kiemelt fontosságú.

Szabályzat:

Diplomás Pályakövetés

A Diplomás pályakövetés tevékenysége, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény előírásai és a TÁMOP 4.1.3-as központi projekt által meghatározott követelmények szerint, a mindenkori oktatásirányítás által támasztott, illetve az Egyetem fenntartója és vezetői által megfogalmazott igényeknek megfelelően történik mind az aktív, mind a végzett hallgatók körében. E kutatások célja, hogy az intézmény visszajelzést kapjon a felsőoktatási képzéseinek minőségéről, és ennek megfelelően képzési kínálatát a mindenkori munkaerőpiac és hallgatók által támasztott keresletnek megfelelően alakítsa. További cél, hogy e visszajelzések az oktatáspolitikai döntéshozók számára is ismertek legyenek és döntés-segítő eszközként alkalmazhassák őket.

2021. évi felmérés eredményei:

DPR2021_felmérés.pptx

2018. évi felmérések:

Korábbi, már hatályon kívüli szabályzatok: