Hogyan látjuk a világot? A dokumentumfilm és a 21. századi felsőoktatás
UPDATE:
Nagy érdeklődés mellett zajlott szeptember 7-8-án a Francia Intézetben a Művészeti és Kreatívipari Kar projektheti konferenciája. Az idei év témája a dokumentum volt, különös tekintettel a dokumentumfilmre, és annak lehetséges használatára a felsőoktatási képzésekben. Ha lemaradtál a konferenciáról, olvasd el beszámolónkat és nézd meg az eseményen készült képeket!
Kortárs társadalmunkat egyre jobban eluralja a vizuális kultúra, legyen szó közösségi médiahasználatról, újságolvasásról vagy akár csak egy prezentáció elkészítéséről. Ennek vitathatatlan előnyei mellett jónéhány problematikus hozadéka is van. A szóbeli és írásbeli tartalmak lassan háttérbe szorulnak, és ezeket nem csak hogy a vizuálisak váltják fel, hanem ráadásul egyre gyorsabb iramot is diktálnak a befogadónak, így a képi kommunikáció jórészt reflektálatlanul marad.
Kimozdítható-e a néző a passzív pozíciójából és aktivizálható-e a képi kommunikáció során? Milyen módokat kínál a vizualitás a kapcsolatteremtésre vagy a kapcsolatok fenntartására? Tud-e közösségeket létrehozni és egyben tartani? Milyen módon fejleszthető a látásunk, és milyen szerepe van ebben az oktatásnak? Miközben egyre mélyebbre merülünk a képi világba, valójában megtanultuk-e és tudunk-e képekben vagy képekkel kommunikálni?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresik a választ a kétnapos műhelykonferencián, amelynek fő problémafelvetése a nézői passzivitás, amit a vizualitás erősödése idézett elő.
A vizualitás és a befogadói attitűd kérdései egy egészen speciális területen éleződnek ki, ez pedig a képiség és a dokumentaritás viszonya. A konferencia különböző szekcióiban ezért a dokumentum és a dokumentálás 21. századi jelentőségére és alkalmazási lehetőségeire fókuszál, arra például, hogy a felsőoktatásban, különös tekintettel a művészeti oktatásra, milyen típusú képzéssel jelenhet meg ez a téma. A másik kulcsfontosságú szervezési elve a konferenciának a kokreatív gyakorlatok jelentőségének hangsúlyozása jelen korunk oktatási gyakorlatában. Ami a két témát összeköti, az azon meggyőződés, hogy a dokumentumokkal való foglalkozás kiváló lehetőséget teremt a kokreatív képzési formák kialakítására a felsőoktatásban.
A műhelykonferenciára itt lehet regisztrálni.
2023. 09. 06.Hírek

Együttműködés a határon túli magyar felsőoktatás fejlesztése érdekében
Együttműködési megállapodást írt alá a Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke és …

KAOTIKUS (ÚJRA)TERVEZÉS
Vranek Hedvig Divat- és textiltervező mesterszakos hallgat&oacu …

IN MEMORIAM D UEDD UDD
Kondricz Ákos Levente fotográfus hallgatónk önálló kiállítása a PaperLab galériá …

Pro Arte Aranyérmes hallgatónk és Mestertanár Aranyérmes oktatónk az OTDK kitüntettek között
A két aranyérem óriási elismerése oktat&oacut …

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében
Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az &U …

A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA IX. OSZTÁLYÁNAK PUBLIKÁCIÓS NÍVÓDÍJÁBAN RÉSZESÜLTEK A MATE OKTATÓI-KUTATÓI
AZ MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizotts&aacu …

Rangos nemzetközi elismeréseket hozott az ősz a Budapesti Metropolitan Egyetemnek
QS Stars Minősítés és Reimagine Education Shortlist Sa …

Megjelent Dr. Mészáros Flóra könyve: Lantos monográfia
Egyetemünk oktatójának Dr. Mészáros Fl&oa …
