Mérési Központ
Diplomás pályakövetési rendszer mérések
Az Egyetem mérési központjának 2022 őszi létrehozása kulcsfontosságú lépés volt az intézmény folyamatos bővülése és fejlődése szempontjából. Az egyetemi oktatás és szolgáltatások minőségének fenntartása mellett a mérési központ az alábbi négy feladatra összpontosít:
Teljesítményértékelési rendszer továbbfejlesztése
A cél a teljesítményértékelési módszer teljes szervezetre történő kiterjesztése, illetve átdolgozása annak érdekében, hogy átlátható és egységes, mindemellett hatékony és magasszínvonalú munkavégzésre motiválja az Egyetem munkatársait. A projekt első fázisában az egyetemi kari vezetőinek bevonásával történik a rendszer tervezése, melyet a rendszer tesztelése majd bevezetése követ.
Oktatói munka hallgatói véleményezésére vonatkozó felmérés minőségjavítása
A projekt az Egyetemen jelenleg is működő rendszer átfogó reformjára épül, amely kiterjed az adatfelvételi kérdőív tartalmára, felépítésére, elemzésének módjára és eszközeire, eredményeinek vizuális megjelenítésére, elemzési eredményeinek alkalmazására, illetve a kitöltési hajlandóság fokozására tett intézkedésekre. A rendszer kialakításának folyamata 2023. év elején indult meg. Kari vezetőkkel és oktatókkal történt egyeztetések során kidolgozásra került az új adatfélvételi kérdőív, melyet április folyamán vezetünk be a nappali tagozatos hallgatók számára. A rendszer teljeskörű bevezetése és alkalmazása az őszi félévben valósul meg.
Net Promoter Score felmérések vizualizációval támogatott minőségjavítása
A Net Promoter Score (vagy NPS) egy nemzetközi módszer, mely anonim módon, 360 fokos képet ad hallgatóink elégedettségről. Az NPS dióhéjban azzal az alapkérdéssel operál, hogy mennyire valószínű, hogy egy ügyfél - a METU esetében egy hallgató - ajánlaná a szolgáltatást (képzést) másoknak is. Projektünkben az évek óta alkalmazott NPS eredményeinek jobb megérthetőségét és felhasználhatóságát támogató vizuális eszközöket vizsgálunk.
Diplomás pályakövetési rendszer mérések
A diplomás pályakövetési rendszer (vagy DPR) egy olyan kutatási és adatgyűjtési szisztéma, melynek célja, hogy információkat szolgáltasson a felsőoktatási intézményeknek a végzett hallgatóik karrierjéről és munkaerő-piaci helyzetéről. A DPR-en keresztül a hallgatók és a frissdiplomások részletes kérdőívek kitöltésével oszthatják meg az életpályájukkal kapcsolatos információkat, amelyek alapján a felsőoktatási intézmények képesek jobban megérteni a hallgatók igényeit és a munkáltatók várakozásait, és ezáltal javíthatják a képzés minőségét és relevanciáját. Az adatokat az állam és a felsőoktatási intézmények felhasználhatják a munkaerőpiaci trendek elemzéséhez is. Projektünkben a rendszer eredményeinek jobb megérthetőségét és felhasználhatóságát támogató vizuális eszközöket vizsgálunk.