Marketing Intézet

Marketing Intézet

Az intézetről

Intézetünk a marketing képzéseket gondozza. Hozzánk tartozik a Kereskedelem és marketing alapszak, valamint felsőoktatási szakképzés, illetve a Marketing mesterszak. A képzéseket magyar és angol nyelven, nappali és levelező tagozatos képzési rendben is indítjuk. 

Alapszakjaink általános gazdasági, üzleti ismereteket is nyújtó képzések, így a képzési idő első harmadában a szaktárgyak mellett alapozó, a közgazdasághoz kapcsolódó ismereteket hallgatnak hallgatóink. Intézetünk elsődlegesen a marketing képzések szakmai tárgyait gondozza, beleértve az alapszakok harmadik évén, az 5-6. félévben választható specializációkat, amelyek a marketing egy-egy kiválasztott területén kínálnak elmélyülést. A választható specializációk: e-business menedzsment, kis és középvállalkozás, logisztika, reklám és PR, illetve Global Marketing (angolul), Advertising and PR (angolul) – megfelelő számú jelentkező esetén.

Mesterszakunk az alapszakot elvégzettek és a gyakorlatban már tapasztalatot szerzettek számára kínál specializálódásra, elmélyülésre lehetőséget, elsősorban az integrált marketingkommunikáció területén.

Oktatóink javarészt a gyakorlatból érkeztek, illetve tanári tevékenységükkel párhuzamosan a szakmában dolgoznak, marketing, sales, kommunikáció, PR szakterületeken.

Az intézet szakmai együttműködései kiterjedtek. Kapcsolatban állunk a Magyar Reklámszövetséggel, a Magyar Public Relations Szövetséggel, illetve a Magyar Marketing Szövetséggel, mely szervezet alelnöke intézetünk vezető oktatója. Jó kapcsolatokat ápolunk fontosabb szakmai médiumokkal, sajtóorgánumokkal (pl. Marketing és Média, Márkamonitor, Marketingtitkok, OnBrands).

Az Intézet nagy hangsúlyt fordít a hallgatók naprakész információkkal való ellátására és kreativitásuk fejlesztésére, amelyre a Marketing Műhely, illetve a Marketing Hallgatói Team keretein belül is lehetőségük nyílik.


Intézetvezető neve, elérhetősége

Dr. Dér Csaba Dezső

Szakmai partnereink

  1. Magyar Marketing Szövetség
  2. Magyar Public Relations Szövetség
  3. Magyar Reklámszövetség
  4. BrandTrend
  5. Orient Press Hírügynökség
  6. Marketing és Média
  7. Marketing és Menedzsment

Gyakorlati lehetőségek

  1. Marketing Műhely: gyakorlati feladatok, projektekben való részvétel, publikációs lehetőség az intézet oktatóival közösen, Dr. Dér Csaba Dezső PhD vezetésével.
  2. Marketing Hallgatói Team: METU-s események szervezésében való részvétel, Marton Tímea, a METU vezető rendezvényszervezője vezetésével 
  3. Magyar Marketing Szövetség: gyakornoki lehetőség a szakma legfőbb szövetségénél, részvételi lehetőség konferenciákon, eseményeken
  4. MarketingCommando: részvétel hosztként, hoszteszként a Marketing Expo konferencián
  5. IE Smart: Startup előadássorozat és versenyek a Budapest Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal együttműködve
  6. Marketing+ rendezvénysorozat: a szakma képviselői a marketing világának érdekességeit mutatják be.
  7. Marketing és Média Szaklap: hallgatóink legjobb írásai megjelenhetnek a marketingszakma egyik vezető lapjában és online oldalán.
  8. OPH Marketing: hallgatóink legjobb írásai megjelenhetnek az Orient Press által gondozott online magazinban.
  9. Kreatív gondolkodás a marketingben: kreatív workshop gyakorlati feladatok a reklám és a marketing világából, mint a nyitó kurzus a kereskedelem és marketing szakon. 
  10. EBMC üzleti verseny: a European Brains Made on Campus startup-verseny Metropolitanen rendezett fordulójának győztes csapata részt vehet a stuttgarti döntőn.

Kapcsolódó képzéseink

Tantárgy tematikák