Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Fenntartható divatmárka menedzsment | Budapesti Metropolitan Egyetem

Fenntartható divatmárka menedzsment Szakirányú továbbképzéseink

Ez neked szól...

•ha mindig is érdekelt a divat világa, de nem divattervezőként, vagy modellként képzeled el a karrieredet;
•ha már divattervezőként végeztél, és szeretnéd elindítani a saját márkádat;
•ha jó szervező, kommunikációs és üzleti érzékkel rendelkezel, és mindezt egy nagyon kreatív, állandóan megújuló színes iparágban szeretnéd kamatoztatni.
A képzésünket neked találták ki.

A szakról röviden

Fenntartható divatmárka menedzsment képzésről

Ne csak kövesd, irányítsd Te a divatot! Építs kapcsolatokat és tanulj élményszerűen a divatipar legjobbjaitól az első Magyarországon akkreditált Divatmenedzser képzésen.

A hazai felsőoktatásban egyedülálló módon a Fenntartható divatmárka menedzsmentje másoddiplomás program kiemelten foglalkozik a fenntartható divattal a luxusipar, nemzetközi fast fashion márkák és a magyar divattervezők, divatmárkák terén.

Dolgozz egy luxusmárka üzletvezetőjeként, légy brandmanager egy fast fashion márkánál, vagy indíts el egy fenntartható magyar divatmárkát a nemzetközi piacon! A képzést sikeresen elvégző Divatmenedzser képes menedzserként a divatszakmát képviselni, üzleti szempontból irányítani kis-, közép- és nagyvállalati szinten, melyeknél tevékenykedve általános gazdasági ismereteit a legkorszerűbb, nemzetközi színvonalú divatszakmai ismeretekkel egészíti ki.


Fenntartható divatmárka menedzsment

OH nyilvántartásba vételi határozat száma: FNYF/930-3/2020


Gyakorlati lehetőségek az oktatás folyamán

Az utolsó szemeszterben a divatiparban dolgozó mentorok segítik a hallgatók munkáját, melynek során elkészül egy valós problémát feldogozó projektmunka. Illetve a Shadow Program keretében a hallgatók betekintést nyernek divatipari cégek, és az ott dolgozó divatmenedzserek működésébe is.

Mit tanulhatsz nálunk?

  • nemzetközi színvonalú divatszakmai ismereteket
  • körkörös gazdaságot, vállalkozás gazdaságtanát, indítását és annak menedzselését hazai és nemzetközi környezetben
  • a fenntarthatódivat-iparra jellemző rendhagyó értékesítési és marketingstratégiákat
  • a divatipar strukturális felépítését, működését
  • etikus, fenntartható módon működő divatipari ismereteket
  • megtervezni és lebonyolítani egy kollekció gyártását
  • levezényelni egy divatmárka piacra való bevezetését
  • divatkampányok, divatbemutatók szervezését
  • menedzselni új üzlet megnyitását, divatmárka újrapozicionálását
  • a legújabb divat-, trend- és anyagismereteket;
  • Nemzetközi divatmárka hazai képviselője
  • Luxusmárka üzletvezető
  • Nemzetközi divatlánc brand managere
  • Luxusmárka kizárólagos képviselője
  • Magyar tervező divatmenedzsere
  • Rendezvényszervező (divatbemutatók szervezője)
  • Divatmagazin divatszerkesztője
  • Divatügynökség vezetője
  • Márka menedzsment
  • Fenntartható divatmarketing
  • Divat média ismeretek
  • Anyag- és áruismeret
  • Termelésirányítás, tervezés, kollekció felépítés
  • Trendismeretek és kulturális hatások
  • E-kereskedelem és e-marketing stratégia
  • Divatbemutató szervezés
  • Vizuális merchandising
  • Fenntartható üzleti modellek gyakorlata: Multinacionális cégek,
  • Luxus szektor, Magyar divattervezők menedzsmentje
  • Etikus divatipar
  • Projektmenedzsment, lean menedzsment, üzleti tervezés
  • Projektmenedzsment

A Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés záró szemeszterében a Fenntartható üzleti modellek gyakorlata című tantárgy oktatásához kapcsolódóan Mentorprogramot indít. A Programban a végzős Fenntartható divatmárka menedzsmentje szak hallgatói vehetnek részt. 

A Mentorprogram fő célja a képzés további piaci hatékonyságának javítása, szakmai kapcsolatok építése, melynek elősegítése érdekében a Mentorprogram egyik elemeként one on one mentorálást biztosítunk a képzés hallgatói részére, akik a mentorok cégeinek működését is megismerhetik a személyes találkozók során. 

A Mentorprogramban a 2021-es őszi félévben a következő szakemberek vesznek részt:

  • Csajbók Mariann / Louis Vuitton, LanceCom Communications tulajdonosa
  • Mengyán Eszter / Holy Duck! Alapítója, fennatrthatodivat.hu 
  • Székely Kinga / Nanushka, Sustainability Manager
  • Tóth Sára / PALANTA alapítója 
  • Vetlényi Alma / ALMA tervezője

A Mentorprogram további célja, hogy a hallgató konkrét, már megtörtént, és a lehető legfrissebb divatipari eseteket hallja, és annak szakmai magyarázatán vegyen részt. Így a való életből hozott példákon keresztül ismerheti meg, hogyan működik a fenntartható divatmárka menedzsmentje egésze, vagy annak részterületei egy fast fashion márkánál, a luxus divatszektorban, vagy egy hazai divatcégnél. A mentorok szakmai iránymutatásával a hallgatók tanulmányozzák a hazai és nemzetközi etikus márkák üzletnyitásának módszerét kezdve az üzlet kialakításától, az eladók felvételén át a kollekció berendeléséig. Fontos továbbá, hogy konkrét példákon keresztül gyakorolják a készletgazdálkodás metódusát, és a marketing akciók forgalomnövelő hatását. 

A valós életből hozott, izgalmas divatipari példák tanulmányozása mélységi és egyben horizontális vizsgálatot tesz lehetővé egy-egy meghatározott esettel kapcsolatban. Ez lehetőséget kínál arra a leendő divatmenedzsereknek, hogy az információkat rendszerszerűen vizsgálják, és elemezzék a mért adatokat, végül rögzítsük az eredményeket. Az elméletben elsajátított ismeretek gyakorlásaként a divatszakmai esettanulmányok segítségével megtanulják alkalmazni. Az esettanulmányokat néhány fős tanulócsoportok beszélik át, majd közösen dolgozzák fel az eseteket, sikereket és elakadásokat. 

A projektben végzendő érdemi munka és előrehaladás ellenőrzését a Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakvezetője, Szilágyi-Csüllög Mónika, a projektmunkában való előrehaladást és a szakmai támogatás az oktató mentorok látják el.


Bemutatjuk a végzős évfolyam újabb mentorát, Csajbók Mariannt, a LanceCom Communications tulajdonosát, aki számos luxus és prémium divat és lifestyle márka kommunikációjárt felel a hazai piacon. A Louis Vuitton magyarországi megjelenése óta a francia luxusmárka kommunikációs és reprezentatív tevékenységét végezte, majd a brand ügyfélkapcsolataiért vált felelőssé.

„Magánemberként mindig is egy olyan világ vonzott, amiben a technikai vívmányok, a tradíciók továbbvitele, a természet és az ember sérülésmentes szimbiózisa, a mesterségbeli tudás, a magas minőségre törekvés egymást segítve, élhető környezetet hozzon létre. Éppen olyan élhetőt, amire most igazán nagy szükség van. Szeretném átadni azt a tudást, azokat tapasztalatokat és egy olyan életszemléletet, amivel érthetővé válik, hogy a luxusmárkák hogyan alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez, és ez a viszonyulás valójában nem írja felül a klasszikus luxusmárka-értékeket. Sőt...”


Fenntartható divatmárka menedzsment képzésünk mentora, Mengyán Eszter, a Holy Duck! blog és a Fenntarthatodivat.hu alapító-főszerkesztője.

A szakember magánemberként, és újságírónként is elkötelezett híve a fenntartható divatnak:  „Ruhacsere, turikincs, vintage darabok, lakásbutik szerzemények, magyar alkotók és márkák - magánemberként. Egymás támogatása, összekapcsolódás, közösségi élmény, elképesztő tanulás - kommunikációs szakemberként.

A fenntartható divat néhány éve egy izgalmas új téma volt a számomra, amiről újságíróként írhattam, majd pillanatok alatt szívbemarkoló felismerés lett, végül pedig misszióvá vált, hogy akinek csak tudok, segítsek megtenni az első lépéseket a környezettudatos ruhatár felé. Inspiráló látni, mennyi kezdeményezés indul azért, hogy egyre többek számára érthető és elérhető legyen a „fenntartható divat”, a most még alternatív megoldások. Felemelő és inspiráló, hogy az átalakulás részese lehetek, és megoszthatom a tapasztalataimat a hallgatókkal.”


Fenntartható divatmárka menedzsment képzésünk mentora, Székely Kinga, a Nanushka fenntarthatósági menedzsere. Kinga a Corvinuson közgazdász, majd a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen formatervező végzettséget szerzett, ezt követően pedig a koppenhágai KEA fenntartható divatmenedzsment képzésén szerzett diplomát. A Nanushkához 2018 elején csatlakozott, ahol részese volt a cég elmúlt években történt ugrásszerű növekedésének, szervezeti átalakulásának. A márka történetében elsőként, 2019-től tölti be a fenntarthatósági menedzser pozíciót, ahol a stratégia kialakításától a fenntartható megoldások kivitelezéséig széles területen fedi le a Nanushka fenntarthatóvá alakítását. Fókuszterületei közé tartozik a belső szemléletformálás, körkörös üzleti modellek bevezetése, az operatív működés fenntarthatóvá alakítása, felelős anyaghasználat, kibocsájtás csökkentés és környezeti hatásmérés.

“A fenntarthatóság számomra egyfelől a természetes és ősi, a pazarlást kerülő szemléletet jelenti, másfelől a folytonos tanulást, a technológia által lehetővé tett fejlődést és új megoldásokat. A körkörösség, amely a hulladék kiiktatására fókuszál, kulcsfontosságú fogalommá vált napjainkban, különösen a divat területén, ahol az anyaghasználat és fogyasztási modellek terén is egyre több olyan körkörös megoldást látunk, amelyek környezeti és gazdasági szempontból is fenntarthatók, és a felhasználók számára is értéket teremtenek. Ez a rendszerszemlélet elengedhetetlen a fenntarthatósági stratégia kialakításában, amelyet remélem, hogy minél szélesebb körben tudunk majd közösen körbejárni a program során inspiráló esettanulmányokkal és beszélgetések során a divatmenedzser hallgatókkal.“


A Fenntartható divatmárka menedzsment képzés hallgatóit diplomájuk megszerzése előtti utolsó szemeszterben mentorok segítik. 

Ismerkedjetek meg a Hollandiában élő, PALANTA divatmárka alapítójával, egyik mentorunkkal, Tóth Sárával:

"Számomra a fenntartható divat nemcsak a termékek tartós és etikus gyártását és forgalmazását jelenti, hanem egy olyan tudatos végfelhasználói gondolkodást, mely meghatározza a vásárlási szokásainkat, hogy hogyan törődünk a ruháinkkal és a jövőbeli döntéseinket. A mentoring során a leendő divatmenedzsereket üzletindítási, stratégiai alapok, körforgásos gazdaság és marketing stratégiai kérdésekben fogom segíteni."


Bemutatjuk Divatmenedzser képzésünk újabb mentorát, Vetlényi Almát, aki a fenntartható ALMA márka tervezője, kreatív vezetője és egyben ügyvezetője.  

Alma képzőművész családban nőtt fel, Budapesten. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte meg textiltervező szakos diplomáját. Már tanulmányai alatt, 2016-ban elnyerte a “Gombold Újra!” nemzetközi divattervezői pályázaton a „Legjobb magyar tervezőnek” járó díjat, valamint ugyanebben az évben a Marie Claire Magyarország „Az év fiatal divattervezőjének” választotta. Ekkor indította el saját márkáját, mellyel a hazai és nemzetközi fenntartható divat egyik élvonalbeli képviselője lett. 2018 nyarán Kijevben, Magyarország egyedüli képviselőjeként volt jelen, és mutathatta be legújabb kollekcióját az első Nemzetközi Fiatal Divattervezői Pályázaton. 2019-ben a Forbes magazin beválasztotta a „30 sikeres magyar, 30 alatt” listájára. 2020 óta pedig a márka a milánói Camera Della Moda mentoráltja. 

„Márkám fő üzenete az értékek megőrzése. Ez a szemléletmód ugyanúgy jelent tudatos döntéseket, mint befelé fordulást, saját érzékenységünk felfedezését, elfogadását. A fenntarthatóság is arról szól, hogy megőrizzük értékeinket, melyeket mindenki a maga szakmai területén, saját képességeihez és lehetőségeihez mérten meg is tud tenni apró gyakorlati lépéseket, változtatásokat beültetve a mindennapjaiba. Ugyanez igaz egy divatmárkára. Ennek jelentőségébe és marketing szemléletű módjába szeretném bevezetni a hallgatókat, miközben egy tervező szemszögét is szemléltetem számukra. Bevonom őket saját példámon keresztül, mire van egy tervezőnek szüksége a marketing manager személyében, valamint megfejtjük, hogyan lehet egy divatmárka felépítését tervező és a marketing manager szempontjait kölcsönösen figyelembe véve fenntartható vállalatot kialakítani hosszú távon. Úgy gondolom, a mentorprogram során egymástól fogunk tanulni.” - mondja a tervező.

Anikó:
„Marketingesként számos kihívással találkozom nap mint nap, és a feszített munkatempó mellett a divat jelenti számomra a kikapcsolódást a mindennapok mókuskerekéből. Emiatt sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne egy divatmárkát vagy akár a saját üzletemet menedzselni. A szakdolgozatomat ezért egy új divatüzlet nyitásának stratégiájából írtam. Ebbe a munkába foglaltam össze a három félév során tanultakat. A célom, hogy az üzleti tervem alapján megnyithassam a saját showroomomat.”


Adrienn:
„A második szemeszterben túlnyomórészt gyakorlati óráink vannak, ezért intenzíven foglalkozom hét közben is a beadandó feladatokkal, hogy az iparági tapasztalataim hiányát kompenzáljam. Ahogy egyre több területet dolgozunk fel a képzés során, annál inkább érzem, hogy mennyi mindenre kíváncsi vagyok még. Soha nem érzem azt, hogy eleget tanultam, mindig van olyan témakör, ami a látókörömbe kerül és szeretnék elmélyedni benne, ahhoz viszont idő kell. Mivel ez egy másoddiplomát adó képzés, a követelmények ennek megfelelően alakulnak, és bizony vizsgáról-vizsgára teljesítenünk kell. Azt gondolom, hogy a magas mérce hasznunkra válik, és a megfelelő visszajelzésekkel, támogató környezetben kifejezetten motiváló számomra.”

  • Gazdálkodási és menedzsment
  • Kereskedelem és marketing
  • Kommunikáció és médiatudomány
  • Nemzetközi gazdálkodás
  • Nemzetközi tanulmányok
  • Pénzügy és számvitel
  • Designkultúra
  • Kézműves tárgykultúra
  • Média design
  • Divat- és textiltervezés
  • Formatervező művész
  • Vezetés és szervezés
  • Vállalkozásfejlesztés

A szakirányú képzésre bármilyen főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték.

2021

MAGYAROK VS. FENNTARTHATÓ DIVAT – VAN BENNÜNK NYITOTTSÁG?
Szilágyi-Csüllög Mónika fenntartható divattal foglalkozó szakemberként legutóbbi kutatásában annak járt utána, hogy a pandémia miatti lezárások időszaka miként hatott az etikus forrásból származó divatcikkekkel kapcsolatos vásárlói attitűdre.


FENNTARTHATÓ DIVAT 2021, INTERJÚ SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL
A fenntarthatóság vitathatatlanul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága? 


HOGYAN VÁSÁROLJUNK TUDATOSAN?
A közismert, fenntartható divattal foglalkozó blogger és újságíró Mengyán Eszter - Holy Duck szerzője a tudatos vásárlásról beszélgetett Szilágyi-Csüllög Mónival a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzés szakvezetőjével. 


A FENNTARTHATÓ DIVAT, MINT ELLENTMONDÁSOS KIFEJEZÉS 
Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, aki a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője és az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának a fenntartható divat fogyasztói elfogadását vizsgáló kutatója.


"HAJLAMOSAK VAGYUNK ÚGY VÁLASZOLNI, CSELEKEDNI, AHOGY AZ FELTÉTELEZÉSÜNK SZERINT MÁSOK SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ"
Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés szakvezetőjével


HOGYAN LEHETÜNK TUDATOSABB FOGYASZTÓK?
Fenntartható divatmárka menedzsment szakirányú továbbképzés vezetőjével, Szilágyi-Csüllög Mónikával, beszélgettünk arról, hogy hogyan vonta be hallgatóit a Fenntarthatósági témahét, divattal foglalkozó workshop oktatási programjának összeállításába. 


2020

INTERJÚ A KOSSUTH RÁDIÓ TREND-IDŐK C. MŰSORÁBAN


2018

NYÍLT NAP A DIVAT SZERELMESEINEK
Gyere el a Budapesti Metropolitan Egyetem Divat-és luxusmárka-menedzser szakának idei utolsó nyílt napjára, szeptember 4-én, 17.30-kor, és vegyél részt Csillag Gábor, a Nanushka online marketing tanácsadójának és Mészáros Lúcia divattervező 3D-s tervezői workshopján.


JOBB RUHÁK JÖNNEK
Egyre divatosabb jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket fogyasztani, és Magyarországon is egyre inkább hajlamosak vagyunk plusz pénzt áldozni erre.


2016

DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA KÉPZÉS BUDAPESTEN

Szilágyi-Csüllög Mónikával (SzCsM),a Divat- és luxusmárka-menedzsment szakvezetőjével és hallgatóival készült interjú.


2015

MESTERSÉGEM CÍMERE: DIVATMENEDZSER

Szeptemberben indul a posztgraduális képzés.


BABAFALVA.HU INTERJÚJA SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL
"Olyan munkára vágytam, ami szellemileg kihívást jelent, és mellette továbbra is nyugodtan élhetek a családomnak."
 


POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS

A BKF legújabb képzése a Divat- és luxusmárka-menedzser posztgraduális képzés.


2015. ŐSZÉN INDÍTJA EL DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA MENEDZSMENT KÉPZÉSÉT A BKF
Schweitzerné Hornicz Bernadett, a Karma Pécsi Kesztyű márka és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője
"A COVID betörése előtt is kacérkodtam a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment szakával, hiszen lefedte azokat a témákat, amikben fejlődni szeretnénk. A külföldi partnerek részéről is nagy a nyomás a fenntarthatósággal kapcsolatban, így nem volt véletlen, hogy rátaláltam a szakvezetővel, Szilágyi-Csüllög Mónikával készült interjúra."


Személyesen
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
Egressy út 178/G, 406-os iroda

Elektronikus formában

https://metropolitan.hu/sztk-erdeklodes


Telefonon
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
+36 1 273 2413

Hallgatóinknak
Hétköznapokon 8:00-17:00 között a +36 1 273 2467-es telefonszámon, illetve az alábbi elérhetőségeken: 
https://metropolitan.hu/ugyintezek


Képzés weboldala:
http://www.divatmenedzsment.com/kepzes/

Bogdánovics Dóra Beatrix - Double Rase
Kiss Adrienne - H&M
Mezei Dóra - Cross & Field men’s fashion öltöny Nádai Anikó - Essilor Group
Rotyik Szilvia - Morgan Stanley Associate
Sági Lilla - Nubu
Szabó Edit - Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
Szalay-Kurucz Krisztina - Heavy Tools
Szanyi Andrea - blogger: Stílus a gardróbban
Varga Anita - Fiatal Iparművészek Stúdiója
Vaszlovics Nóra - Nanushka
Vincze Noémi - Cavalliera International

Ők is nálunk tanítanak