Neked
szól…
ha szeretnéd a saját reklámodat látni egy utcai plakáton, a TV-ben vagy épp az ismerőseid mobiltelefonjának képernyőjén, ha népszerűvé tennél egy márkát. Amire szükséged van: üzleti szemlélet, jó kommunikáció, nyitott szemek és kreativitás. Találd meg a saját utad ebben a színes, mindig megújuló világban!

A szakról röviden

Marketingre az élet minden területén szükség van: márkák vesznek körül a mindennapjainkban, befolyásolják döntéseinket. Sokszor csak akkor lehetünk sikeresek, ha magunkat is el tudjuk adni. Ezen a szakon olyan alapvető üzleti és gazdasági ismereteket kaphatsz, amelyek segítenek eligazodni ebben a világban. Marketing, kereskedelem, értékesítés, e-business, kommunikáció, reklám és PR - mind olyan ágak, melyek nyitva állnak előtted.

Gyakorlat lehetőségek

  1. KISVÁLLALATI MARKETING TANTÁRGY A tárgy keretében hallgatóink dolgoztak többek között a Príma üzletlánc, a Lupa Tó projekt, a Beerides vagy a Vitamin szalon marketingjén is. 
  2. STARTUP ELŐADÁSSOROZAT ÉS VERSENYEK Felveheted a Hungarian Startup Academy két féléves kurzusát, vagy indulhatsz az EBMC nemzetközi startup versenyen, sőt, a győztes csapat tagjaként Németországban prezentálhatsz. 
  3. MARKETING MŰHELY Lehetőség a legmotiváltabb 10-20 hallgatónak, hogy egy mester mellett dolgozzanak sokféle gyakorlati feladaton, publikáljanak, szakmai konferenciákon vegyenek részt. A műhely célja, hogy olyan gyakorlati tudással lássa el a hallgatókat, ami előnyt jelenthet majd a megfelelő állás megszerzésében. Az elmúlt években partnerünk volt az AVIS, a HPS Group és a Budapest Party Service is. 
  4. MARKETING HALLGATÓI TEAM A Marketing és Értékesítési Igazgatóság mellett működő MHT tagjai aktívan részt vesznek a kiemelt fontosságú aktivitásokban, fontos szereplői az Egyetem vérkeringésének. Munkájukkal segítik a METU honlapjának, hírleveleinek szerkesztését, közösségimédia-megjelenését, versenyek és rendezvények szervezését. 
  5. MARKETING+ RENDEZVÉNYSOROZAT Ezen a fórumon a szakma képviselőivel találkozhatsz, akik a marketing, reklám és PR világának érdekességeit mutatják be. Amikor csak lehet, volt METU-sokat is hívunk, akik pár éve még az Egyetemre jártak, most pedig nagynevű cégeknél dolgoznak. 
  6. PUBLIKÁLÁS SZAKLAPOKBAN Hallgatóink legjobb írásai megjelenhetnek a marketingszakma olyan vezető lapjaiban, mint a Marketing&Media, a Márkamonitor, az OnBrands vagy a Marketingtitkok. 
  7. Marketing Summit Néhány kiváló hallgatónak lehetősége van díjmentesen részt vennie a marketingszakma legfontosabb éves konferenciáján. 

Felépítése

Az első és a második félév során a gazdasági, társadalmi és technológiai környezet megértésére fogsz fókuszálni, miközben a marketing alapjait is elsajátítod.  

A harmadik és negyedik félévben folytatódik az üzleti és marketing világának megismerése, és megismerkedsz a marketing különböző területeivel, például az integrált marketingkommunikációval és a piackutatással.  

Az ötödik és hatodik félévben a specializáció tárgyain keresztül a marketing egyes részterületeit fogod mélyebben megismerni, mint például a Public Relations, a reklám, a marketingstratégia, a digitális marketing, az eseménymarketing vagy a tartalommarketing.  

A hetedik és egyben utolsó félév során a szakdolgozat elkészítése és a szakmai gyakorlat teljesítése lesz a fő feladatod.

Tantervek:

Specializációk

E-business menedzsment; Global marketing (angol nyelven); Kis- és középvállalkozás; Logisztika; Reklám és PR


  1. Az e-business menedzsment specializáció célja, hogy megismerd a terület összefüggéseit, amivel piacképessé és versenyképessé válhatsz a munkaerőpiacon. Az alapfogalmak mellett megtanulhatod az e-business üzleti filozófiáját, folyamatait, informatikai rendszereinek felépítését, valamint információ-, tudás-, projekt- és egyéb menedzsment ismeretekkel készítünk fel a szektorban felmerülő informatikai fejlesztési, beruházási, üzemeltetési, tanácsadási, vezetői feladatok ellátására.


  1. Global marketing (angol nyelven): A specializáción elmélyedhetsz a marketing európai és nemzetközi vonatkozásaiban. Megismerheted a nemzetközi piac sajátosságait, a gazdasági, társadalmi és technológiai környezetet. Megtanulhatod a PR elméleti és gyakorlati szerepét a marketingkommunikációban. A reklám- és médiatervezés tárgy során elsajátíthatod a kommunikációval kapcsolatos döntés-előkészítés és döntéshozatal folyamatát. Ezen kívül megismerheted a hálózati kommunikáció alapjait, valamint a digitális marketinget.


  1. kis- és középvállalkozási specializáción az általános gazdálkodási ismereteken felül olyan ismeretanyagot kapsz, amellyel képessé válsz a kis- és középvállalkozások hatékony menedzselésére: a vállalkozás indítására és hatékony működtetésére, az erőforrások biztosítására, megfelelő kihasználására, pályázatok és egyéb finanszírozási lehetőségek menedzsmentjére.


  1. logisztika specializáción olyan átfogó szemléletű szakembereket képzünk, akik integrált logisztikai ismereteikkel képesek vállalati logisztikai folyamatok operatív tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére. Az utóbbi évek tapasztalatai bebizonyították, hogy jelentős igény van a munkaerőpiacon a logisztikai szakemberek iránt, akik az elméleti tudás mellett gyakorlatorientált gondolkodásmódot képviselnek.


  1. reklám és PR specializáción felkészítünk arra, hogy szaktudásoddal hasznos tagja legyél a nemzetközi és magyar reklám és PR-ügynökségeknek, illetve el tudd látni kis-, közép- és nagyvállalkozások kapcsolódó feladatait. A képzés során igazi gyakorlatot kapsz: sokféle reklám és PR-anyagokat is készíthetsz. Nagy hangsúlyt helyezünk az új technikákra, eszközökre is: megismerheted a digitális marketing alapjait, az új média-, marketing- és reklámtrendeket.


A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.

Elhelyezkedés

  1. multinacionális és hazai cégek kereskedelmi és marketing osztályainak munkatársaként
  2. értékesítőként, sales szakemberként
  3. reklámügynökségek és PR-ügynökségek, tanácsadó cégek munkatársaként
  4. a szaksajtó képviselőjeként
  5. kis- és középvállalkozás vezetőjeként, marketingeseként
  6. startup vállalkozóként
  7. nonprofit szektorban

Főbb témakörök

  1. Kereskedelem gazdaságtana 
  2. Marketing alapok 
  3. Integrált marketingkommunikáció 
  4. Márkázás nemzetközi környezetben 
  5. Piackutatás 
  6. Public Relations elmélet és gyakorlat 
  7. Reklám- és médiatervezés 
  8. Bevezetés az e-businessbe 
  9. Digitális marketing 
  10. Eseménymarketing 
  11. Kisvállalati marketing 
  12. Tartalommarketing

Idézetek

„A BKF, vagyis most már Metropolitan egy olyan hely, ahol a maximumot tudod kihozni magadból, a lehetőségek adottak! Marketing, pr, kommunikáció - minden, amit itt tanultam, tökéletes alapot adott mind a valós üzleti életben, mind pedig a későbbi mesterképzésben való helytálláshoz! Kreativitás, üzlet, gyakorlatias gondolkodásmód - két diplomát is szereztem itt, ami életem egyik legjobb döntése volt!” 

Vincze Dávid, korábbi METU-s hallgató, a Havas Sports & Entertainment sportmarketing és PR menedzsere 

 

A szak alapjait olyan nagyságok fektették le, mint Dr. habil. Papp-Váry Árpád, márkadoktor, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke és Sas István, 2018-ban elhunyt Balázs Béla-díjas reklámfilmes, reklámpszichológus, akiknek szellemiségére továbbra is építünk.

Sikereink

  1. 2012-ben 1. helyezés a Vodafone Nagy Ötlet Kreatív Diákversenyén
  2. 2012-ben a top5 csapatból 3 a METU-t képviselte az Országos Média Diákversenyen 
  3. 2015-ben Digital Marketing Students of the Year díj a Morpheus Cup digitális startup Európa-bajnokságon
  4. 2018-ban a Marketing Hallgatói Team csapata első helyezést ért el a Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Protokoll Versenyen

Kapcsolódó képzések

Ők is nálunk tanultak

Bonyhádi Gábor – alapító, markmyprofessor.com, Lamirez.com

Galambos Dániel – webnyeremeny.hu

Kovács-Gajdács János – a One on One PR-ügynökség vezetője

Körtvély Adrienne – az ILINX divatmárka alapítója

Rácz Felix – Felix Promotion