szól…
A szakról röviden
Marketingre az élet minden területén szükség van: márkák vesznek körül a mindennapjainkban, befolyásolják döntéseinket. Sokszor csak akkor lehetünk sikeresek, ha magunkat is el tudjuk adni. Ezen a szakon olyan alapvető üzleti és gazdasági ismereteket kaphatsz, amelyek segítenek eligazodni ebben a világban. Marketing, kereskedelem, értékesítés, e-business, kommunikáció, reklám és PR - mind olyan ágak, melyek nyitva állnak előtted.
Gyakorlat lehetőségek
- KISVÁLLALATI MARKETING TANTÁRGY A tárgy keretében hallgatóink dolgoztak többek között a Príma üzletlánc, a Lupa Tó projekt, a Beerides vagy a Vitamin szalon marketingjén is.
- STARTUP ELŐADÁSSOROZAT ÉS VERSENYEK Felveheted a Hungarian Startup Academy két féléves kurzusát, vagy indulhatsz az EBMC nemzetközi startup versenyen, sőt, a győztes csapat tagjaként Németországban prezentálhatsz.
- MARKETING MŰHELY Lehetőség a legmotiváltabb 10-20 hallgatónak, hogy egy mester mellett dolgozzanak sokféle gyakorlati feladaton, publikáljanak, szakmai konferenciákon vegyenek részt. A műhely célja, hogy olyan gyakorlati tudással lássa el a hallgatókat, ami előnyt jelenthet majd a megfelelő állás megszerzésében. Az elmúlt években partnerünk volt az AVIS, a HPS Group és a Budapest Party Service is.
- MARKETING HALLGATÓI TEAM A Marketing és Értékesítési Igazgatóság mellett működő MHT tagjai aktívan részt vesznek a kiemelt fontosságú aktivitásokban, fontos szereplői az Egyetem vérkeringésének. Munkájukkal segítik a METU honlapjának, hírleveleinek szerkesztését, közösségimédia-megjelenését, versenyek és rendezvények szervezését.
- MARKETING+ RENDEZVÉNYSOROZAT Ezen a fórumon a szakma képviselőivel találkozhatsz, akik a marketing, reklám és PR világának érdekességeit mutatják be. Amikor csak lehet, volt METU-sokat is hívunk, akik pár éve még az Egyetemre jártak, most pedig nagynevű cégeknél dolgoznak.
- PUBLIKÁLÁS SZAKLAPOKBAN Hallgatóink legjobb írásai megjelenhetnek a marketingszakma olyan vezető lapjaiban, mint a Marketing&Media, a Márkamonitor, az OnBrands vagy a Marketingtitkok.
- Marketing Summit Néhány kiváló hallgatónak lehetősége van díjmentesen részt vennie a marketingszakma legfontosabb éves konferenciáján.
Felépítése
Az első és a második félév során a gazdasági, társadalmi és technológiai környezet megértésére fogsz fókuszálni, miközben a marketing alapjait is elsajátítod.
A harmadik és negyedik félévben folytatódik az üzleti és marketing világának megismerése, és megismerkedsz a marketing különböző területeivel, például az integrált marketingkommunikációval és a piackutatással.
Az ötödik és hatodik félévben a specializáció tárgyain keresztül a marketing egyes részterületeit fogod mélyebben megismerni, mint például a Public Relations, a reklám, a marketingstratégia, a digitális marketing, az eseménymarketing vagy a tartalommarketing.
A hetedik és egyben utolsó félév során a szakdolgozat elkészítése és a szakmai gyakorlat teljesítése lesz a fő feladatod.
Tantervek:
Specializációk
E-business menedzsment; Global marketing (angol nyelven); Kis- és középvállalkozás; Logisztika; Reklám és PR
- Az e-business menedzsment specializáció célja, hogy megismerd a terület összefüggéseit, amivel piacképessé és versenyképessé válhatsz a munkaerőpiacon. Az alapfogalmak mellett megtanulhatod az e-business üzleti filozófiáját, folyamatait, informatikai rendszereinek felépítését, valamint információ-, tudás-, projekt- és egyéb menedzsment ismeretekkel készítünk fel a szektorban felmerülő informatikai fejlesztési, beruházási, üzemeltetési, tanácsadási, vezetői feladatok ellátására.
- Global marketing (angol nyelven): A specializáción elmélyedhetsz a marketing európai és nemzetközi vonatkozásaiban. Megismerheted a nemzetközi piac sajátosságait, a gazdasági, társadalmi és technológiai környezetet. Megtanulhatod a PR elméleti és gyakorlati szerepét a marketingkommunikációban. A reklám- és médiatervezés tárgy során elsajátíthatod a kommunikációval kapcsolatos döntés-előkészítés és döntéshozatal folyamatát. Ezen kívül megismerheted a hálózati kommunikáció alapjait, valamint a digitális marketinget.
- A kis- és középvállalkozási specializáción az általános gazdálkodási ismereteken felül olyan ismeretanyagot kapsz, amellyel képessé válsz a kis- és középvállalkozások hatékony menedzselésére: a vállalkozás indítására és hatékony működtetésére, az erőforrások biztosítására, megfelelő kihasználására, pályázatok és egyéb finanszírozási lehetőségek menedzsmentjére.
- A logisztika specializáción olyan átfogó szemléletű szakembereket képzünk, akik integrált logisztikai ismereteikkel képesek vállalati logisztikai folyamatok operatív tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére. Az utóbbi évek tapasztalatai bebizonyították, hogy jelentős igény van a munkaerőpiacon a logisztikai szakemberek iránt, akik az elméleti tudás mellett gyakorlatorientált gondolkodásmódot képviselnek.
- A reklám és PR specializáción felkészítünk arra, hogy szaktudásoddal hasznos tagja legyél a nemzetközi és magyar reklám és PR-ügynökségeknek, illetve el tudd látni kis-, közép- és nagyvállalkozások kapcsolódó feladatait. A képzés során igazi gyakorlatot kapsz: sokféle reklám és PR-anyagokat is készíthetsz. Nagy hangsúlyt helyezünk az új technikákra, eszközökre is: megismerheted a digitális marketing alapjait, az új média-, marketing- és reklámtrendeket.
A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.
Elhelyezkedés
- multinacionális és hazai cégek kereskedelmi és marketing osztályainak munkatársaként
- értékesítőként, sales szakemberként
- reklámügynökségek és PR-ügynökségek, tanácsadó cégek munkatársaként
- a szaksajtó képviselőjeként
- kis- és középvállalkozás vezetőjeként, marketingeseként
- startup vállalkozóként
- nonprofit szektorban
Főbb témakörök
- Kereskedelem gazdaságtana
- Marketing alapok
- Integrált marketingkommunikáció
- Márkázás nemzetközi környezetben
- Piackutatás
- Public Relations elmélet és gyakorlat
- Reklám- és médiatervezés
- Bevezetés az e-businessbe
- Digitális marketing
- Eseménymarketing
- Kisvállalati marketing
- Tartalommarketing
Idézetek
„A BKF, vagyis most már Metropolitan egy olyan hely, ahol a maximumot tudod kihozni magadból, a lehetőségek adottak! Marketing, pr, kommunikáció - minden, amit itt tanultam, tökéletes alapot adott mind a valós üzleti életben, mind pedig a későbbi mesterképzésben való helytálláshoz! Kreativitás, üzlet, gyakorlatias gondolkodásmód - két diplomát is szereztem itt, ami életem egyik legjobb döntése volt!”
Vincze Dávid, korábbi METU-s hallgató, a Havas Sports & Entertainment sportmarketing és PR menedzsere
A szak alapjait olyan nagyságok fektették le, mint Dr. habil. Papp-Váry Árpád, márkadoktor, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke és Sas István, 2018-ban elhunyt Balázs Béla-díjas reklámfilmes, reklámpszichológus, akiknek szellemiségére továbbra is építünk.
Sikereink
- 2012-ben 1. helyezés a Vodafone Nagy Ötlet Kreatív Diákversenyén
- 2012-ben a top5 csapatból 3 a METU-t képviselte az Országos Média Diákversenyen
- 2015-ben Digital Marketing Students of the Year díj a Morpheus Cup digitális startup Európa-bajnokságon
- 2018-ban a Marketing Hallgatói Team csapata első helyezést ért el a Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Protokoll Versenyen
Kapcsolódó képzések
Ők is nálunk tanultak
Bonyhádi Gábor – alapító, markmyprofessor.com, Lamirez.com
Galambos Dániel – webnyeremeny.hu
Kovács-Gajdács János – a One on One PR-ügynökség vezetője
Körtvély Adrienne – az ILINX divatmárka alapítója
Rácz Felix – Felix Promotion