Neked
szól…
ha mindig is érdekelt a divat világa, de nem divattervezőként, vagy modellként képzeled el a karrieredet; ha már divattervezőként végeztél, és szeretnéd elindítani a saját márkádat; ha jó szervező, kommunikációs és üzleti érzékkel rendelkezel, és mindezt egy nagyon kreatív, állandóan megújuló színes iparágban szeretnéd kamatoztatni. A képzésünket neked találták ki.

A szakról röviden

Ne csak kövesd, irányítsd Te a divatot! Építs kapcsolatokat és tanulj élményszerűen a divatipar legjobbjaitól az első Magyarországon akkreditált Divatmenedzser képzésen.

A hazai felsőoktatásban egyedülálló módon a Fenntartható divatmárka menedzsmentje másoddiplomás program kiemelten foglalkozik a fenntartható divattal a luxusipar, nemzetközi fast fashion márkák és a magyar divattervezők, divatmárkák terén.

Dolgozz egy luxusmárka üzletvezetőjeként, légy brandmanager egy fast fashion márkánál, vagy indíts el egy fenntartható magyar divatmárkát a nemzetközi piacon! A képzést sikeresen elvégző Divatmenedzser képes menedzserként a divatszakmát képviselni, üzleti szempontból irányítani kis-, közép- és nagyvállalati szinten, melyeknél tevékenykedve általános gazdasági ismereteit a legkorszerűbb, nemzetközi színvonalú divatszakmai ismeretekkel egészíti ki.


OH nyilvántartásba vételi határozat száma: FNYF/930-3/2020

Mit tanulhatsz nálunk?

  1. nemzetközi színvonalú divatszakmai ismereteket
  2. körkörös gazdaságot, vállalkozás gazdaságtanát, indítását és annak menedzselését hazai és nemzetközi környezetben
  3. a fenntartható divatiparra jellemző rendhagyó értékesítési és marketingstratégiákat
  4. a divatipar strukturális felépítését, működését
  5. etikus, fenntartható módon működő divatipari ismereteket
  6. megtervezni és lebonyolítani egy kollekció gyártását
  7. levezényelni egy divatmárka piacra való bevezetését
  8. divatkampányok, divatbemutatók szervezését
  9. menedzselni új üzlet megnyitását, divatmárka újrapozicionálását
  10. a legújabb divat-, trend- és anyagismereteket

Gyakorlati lehetőségek

Az utolsó szemeszterben a divatiparban dolgozó mentorok segítik a hallgatók munkáját, melynek során elkészül egy valós problémát feldolgozó projektmunka. Illetve a Mentor Program keretében a hallgatók betekintést nyernek divatipari cégek, és az ott dolgozó divatmenedzserek működésébe is.

Idézetek

Mentoraink

A végzős évfolyam egyik mentora, Csajbók Mariann, a LanceCom Communications tulajdonosa, aki számos luxus és prémium divat és lifestyle márka kommunikációjáért felel a hazai piacon. A Louis Vuitton magyarországi megjelenése óta a francia luxusmárka kommunikációs és reprezentatív tevékenységét végezte, majd a brand ügyfélkapcsolataiért vált felelőssé.

„Magánemberként mindig is egy olyan világ vonzott, amiben a technikai vívmányok, a tradíciók továbbvitele, a természet és az ember sérülésmentes szimbiózisa, a mesterségbeli tudás, a magas minőségre törekvés egymást segítve, élhető környezetet hozzon létre. Éppen olyan élhetőt, amire most igazán nagy szükség van. Szeretném átadni azt a tudást, azokat tapasztalatokat és egy olyan életszemléletet, amivel érthetővé válik, hogy a luxusmárkák hogyan alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez, és ez a viszonyulás valójában nem írja felül a klasszikus luxusmárka-értékeket. Sőt...”


Fenntartható divatmárka menedzsment képzésünk mentora továbbá, Mengyán Eszter, a Holy Duck! blog és a Fenntarthatodivat.hu alapító-főszerkesztője.

A szakember magánemberként, és újságírónként is elkötelezett híve a fenntartható divatnak: „Ruhacsere, turikincs, vintage darabok, lakásbutik szerzemények, magyar alkotók és márkák - magánemberként. Egymás támogatása, összekapcsolódás, közösségi élmény, elképesztő tanulás - kommunikációs szakemberként. A fenntartható divat néhány éve egy izgalmas új téma volt a számomra, amiről újságíróként írhattam, majd pillanatok alatt szívbemarkoló felismerés lett, végül pedig misszióvá vált, hogy akinek csak tudok, segítsek megtenni az első lépéseket a környezettudatos ruhatár felé. Inspiráló látni, mennyi kezdeményezés indul azért, hogy egyre többek számára érthető és elérhető legyen a „fenntartható divat”, a most még alternatív megoldások. Felemelő és inspiráló, hogy az átalakulás részese lehetek, és megoszthatom a tapasztalataimat a hallgatókkal.”


A Fenntartható divatmárka menedzsment képzés hallgatóit diplomájuk megszerzése előtti utolsó szemeszterben mentorok segítik valós esettanulmányok feldolgozásával, ahogy a Hollandiában élő, PALANTA divatmárka alapítója, Dévényi Sára mentorunk is:

"Számomra a fenntartható divat nemcsak a termékek tartós és etikus gyártását és forgalmazását jelenti, hanem egy olyan tudatos végfelhasználói gondolkodást, mely meghatározza a vásárlási szokásainkat, hogy hogyan törődünk a ruháinkkal és a jövőbeli döntéseinket. A mentoring során a leendő divatmenedzsereket üzletindítási, stratégiai alapok, körforgásos gazdaság és marketing stratégiai kérdésekben fogom segíteni."


Designer oldalról Varga Viktória mentorunk, a VIKTORIAVARGA márka tervezője, és ügyvezetője vezeti be a hallgatókat egy magyar divatmárka működésébe.

"A fenntarthatóság mindig is fontos szerepet játszott az életemben, enélkül nincs jövőnk. Hiszek a tudatos öltözködésben és az értékek megőrzésében. Egyszemélyes márkatulajdonos-tervezőként a vállalkozás működésének minden részletét ismerni kell annak érdekében, hogy megfelelő döntéseket tudjunk hozni. Látni és figyelemmel kell kísérni tervezői, marketing és üzleti szempontból is, a munkafolyamatokat és hogy mik a helyes lépések rövid és hosszú távon egy fenntartható és sikeres cég üzemeltetésében. A saját példámon keresztül tudom átadni tapasztalataimat, hogyan építem a céget és hogyan fejlődünk évről évre, hogy érjük el céljainkat és milyen fontos lépéseket tartok szem előtt, honnan merítem az ötleteimet, mik inspirálnak vagy mutatják számomra a legfontosabb értékeket. Szemléltetem a mindennapi kihívásokat, amikkel meg kell küzdenünk, a maximalizmusom pedig nem engedi, hogy bármi is a minőség rovására menjen.”


A tervezői oldal kihívásait világítja meg Vetlényi Alma mentorunk, aki a fenntartható ALMA márka tervezője, kreatív vezetője és egyben ügyvezetője. Alma képzőművész családban nőtt fel, Budapesten. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte meg textiltervező szakos diplomáját. Már tanulmányai alatt, 2016-ban elnyerte a “Gombold Újra!” nemzetközi divattervezői pályázaton a „Legjobb magyar tervezőnek” járó díjat, valamint ugyanebben az évben a Marie Claire Magyarország „Az év fiatal divattervezőjének” választotta. Ekkor indította el saját márkáját, mellyel a hazai és nemzetközi fenntartható divat egyik élvonalbeli képviselője lett. 2018 nyarán Kijevben, Magyarország egyedüli képviselőjeként volt jelen, és mutathatta be legújabb kollekcióját az első Nemzetközi Fiatal Divattervezői Pályázaton. 2019-ben a Forbes magazin beválasztotta a „30 sikeres magyar, 30 alatt” listájára. 2020 óta pedig a márka a milánói Camera Della Moda mentoráltja. 

„Márkám fő üzenete az értékek megőrzése. Ez a szemléletmód ugyanúgy jelent tudatos döntéseket, mint befelé fordulást, saját érzékenységünk felfedezését, elfogadását. A fenntarthatóság is arról szól, hogy megőrizzük értékeinket, melyeket mindenki a maga szakmai területén, saját képességeihez és lehetőségeihez mérten meg is tud tenni apró gyakorlati lépéseket, változtatásokat beültetve a mindennapjaiba. Ugyanez igaz egy divatmárkára. Ennek jelentőségébe és marketing szemléletű módjába szeretném bevezetni a hallgatókat, miközben egy tervező szemszögét is szemléltetem számukra. Bevonom őket saját példámon keresztül, mire van egy tervezőnek szüksége a marketing manager személyében, valamint megfejtjük, hogyan lehet egy divatmárka felépítését tervező és a marketing manager szempontjait kölcsönösen figyelembe véve fenntartható vállalatot kialakítani hosszú távon. Úgy gondolom, a mentorprogram során egymástól fogunk tanulni.” - mondja a tervező.


Hallgatóink

Anikó:

„Marketingesként számos kihívással találkozom nap mint nap, és a feszített munkatempó mellett a divat jelenti számomra a kikapcsolódást a mindennapok mókuskerekéből. Emiatt sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne egy divatmárkát vagy akár a saját üzletemet menedzselni. A szakdolgozatomat ezért egy új divatüzlet nyitásának stratégiájából írtam. Ebbe a munkába foglaltam össze a három félév során tanultakat. A célom, hogy az üzleti tervem alapján megnyithassam a saját showroomomat.”


Adrienn:

„A második szemeszterben túlnyomórészt gyakorlati óráink vannak, ezért intenzíven foglalkozom hét közben is a beadandó feladatokkal, hogy az iparági tapasztalataim hiányát kompenzáljam. Ahogy egyre több területet dolgozunk fel a képzés során, annál inkább érzem, hogy mennyi mindenre kíváncsi vagyok még. Soha nem érzem azt, hogy eleget tanultam, mindig van olyan témakör, ami a látókörömbe kerül és szeretnék elmélyedni benne, ahhoz viszont idő kell. Mivel ez egy másoddiplomát adó képzés, a követelmények ennek megfelelően alakulnak, és bizony vizsgáról-vizsgára teljesítenünk kell. Azt gondolom, hogy a magas mérce hasznunkra válik, és a megfelelő visszajelzésekkel, támogató környezetben kifejezetten motiváló számomra.”


Én is a METU-t választottam

Schweitzerné Hornicz Bernadett, a Karma Pécsi Kesztyű márka és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője

"A COVID betörése előtt is kacérkodtam a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment szakával, hiszen lefedte azokat a témákat, amikben fejlődni szeretnénk. A külföldi partnerek részéről is nagy a nyomás a fenntarthatósággal kapcsolatban, így nem volt véletlen, hogy rátaláltam a szakvezetővel, Szilágyi-Csüllög Mónikával készült interjúra."
Tovább olvasom itt.

Elhelyezkedés

  1. Nemzetközi divatmárka hazai képviselője
  2. Luxusmárka üzletvezető
  3. Nemzetközi divatlánc brand managere
  4. Luxusmárka kizárólagos képviselője
  5. Magyar tervező divatmenedzsere
  6. Rendezvényszervező (divatbemutatók szervezője)
  7. Divatmagazin divatszerkesztője
  8. Divatügynökség vezetője

Főbb témakörök

Márka menedzsment

Fenntartható divatmarketing

Divat média ismeretek

Anyag- és áruismeret

Termelésirányítás, tervezés, kollekció felépítés

Trendismeretek és kulturális hatások

E-kereskedelem és e-marketing stratégia

Divatbemutató szervezés

Vizuális merchandising

Fenntartható üzleti modellek gyakorlata: Multinacionális cégek,

Luxus szektor, Magyar divattervezők menedzsmentje

Etikus divatipar

Projektmenedzsment, lean menedzsment, üzleti tervezés

Projektmenedzsment

Kapcsolódó képzések

  1. Gazdálkodási és menedzsment
  2. Kereskedelem és marketing
  3. Kommunikáció és médiatudomány
  4. Nemzetközi gazdálkodás
  5. Nemzetközi tanulmányok
  6. Pénzügy és számvitel
  7. Designkultúra
  8. Kézműves tárgykultúra
  9. Média design
  10. Divat- és textiltervezés
  11. Formatervező művész
  12. Vezetés és szervezés
  13. Vállalkozásfejlesztés

Felvételi követelmények

A szakirányú képzésre bármilyen főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték.

Sajtómegjelenések

2023

SEMMI SEM TÖRTÉNIK, HA SEMMI SEM TÖRTÉNIK - A MILÁNÓI DESIGN WEEKEN JÁRTUNK


A milánói dizájnhét a világ legnagyobb éves dizájneseménye, amely a legnagyobb bútorkiállításnak, a Salone del Mobile-nak ad otthont. A milánói dizájnhetet április 17. és 23. között rendezték meg.


„A DIVAT EGY KORSZAK LENYOMATA” - MEGJELENT SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKA OKTATÓNK CIKK


A METU oktatója, Szilágyi-Csüllög Mónika „A divat egy korszak lenyomata” című cikkében a fenntartható divatról, és a pandémia fogyasztói szokásokra gyakorolt hatásáról ír.nd, biopamut vagy hazai tervező – Etikus (még) ruhát venni?

Aggódni a földért, tiltakozni a ruhaipari munkások kizsákmányolása ellen és emiatt kis lépéseket tenni a mindennapjaink része. Igyekszünk kevés szemetet termelni, a piacra rutinosan vászontáskát viszünk, de vajon amikor ruhát próbálunk, hol vannak az elveink?



2021


Second hand, biopamut vagy hazai tervező – Etikus (még) ruhát venni?



Aggódni a földért, tiltakozni a ruhaipari munkások kizsákmányolása ellen és emiatt kis lépéseket tenni a mindennapjaink része. Igyekszünk kevés szemetet termelni, a piacra rutinosan vászontáskát viszünk, de vajon amikor ruhát próbálunk, hol vannak az elveink?




DIVATMENEDZSER -PORTRÉ SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL,

A BUDAPESTI METROPOLITAN EGYETEM SZAKVEZETŐJÉVEL (PODCAST)



Hadat lehet-e üze

nni a divatipa

rnak, az olajipar után a világ második legkörnyezetszennyezőbb iparágának? Divattá lehet-e tenni a "fenntartható divatot"? Egyáltalán mit takar a fenntartható divatmárka menedzsment? Szilágyi-Csüllög Mónika szerint paradigmaválttás előtt állunk, ezért alternatívát kell nyújtani a tömegtermelésen alapuló, rövid életű termékkel, illetve a sokszor még gyermekmunkát is igénylő, a természetet károsító, nehezen lebomló textilhulladékokkal szemben



MAGYAROK VS. FE

NNTARTHATÓ DIV

AT – VAN BENNÜN

K NYITOTT

SÁG?



Szilágyi-Csüll

ög Mónika fe

nntartható di

vattal

foglalk

ozó szakembe

reként legutóbbi kutatásában anna



k járt utána,

hogy a pa

ndémia miat

ti le

zárás

ok időszak

a miként hatott az etikus forrásból származó divatcikkekkel kapcsolatos vásárlói attitűdre.




FENNTARTHATÓ DIVAT 2021,

INTER

JÚ SZILÁG

YI-

CSÜ

LLÖG MÓN

IKÁVAL



A fenntart

ható

ság vit

a

t

hatatl

anul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága? 



A FENNTAR

TH


ATÓ DIVA

T, MIN

T EL

LENTMONDÁSOS KIFEJEZÉS 



Interjú

Szilágyi-Csüllög Mónikával, aki a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője és az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának a fenntartható divat fogyasztói elfogadását vizsgáló kutatója.


"HAJLAMOSAK VAGYUNK ÚGY VÁLASZOLNI, CSELEKEDNI, AHOGY AZ FELTÉTELEZÉSÜNK SZERINT MÁSOK SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ"

Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés szakvezetőjével



HOGYAN LEHETÜNK TUDATOSABB FOGYASZTÓK?

A Fenntartható divatmárka menedzsment szakirányú továbbképzés vezetőjével, 

Szilágyi-Csüllög Mónikával, beszélgettünk arról, hogy hogyan vonta be hallgatóit a Fenntarthatósági témahét, divattal foglalkozó workshop oktatási programjának összeállításába. 



2020

INTERJÚ A KOSSUTH RÁDIÓ TREND-IDŐK C. MŰSORÁBAN




2018

NYÍLT NAP A DIVAT SZERELMESEINEK




JOBB RUHÁK JÖNNEK

Egyre divatosabb jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket fogyasztani, és Magyarországon is egyre inkább hajlamosak vagyunk plusz pénzt áldozni erre.




2016

DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA KÉPZÉS BUDAPESTEN

Szilágyi-Csüllög Mónikával (SzCsM),a Divat- és luxusmárka-menedzsment szakvezetőjével és hallgatóival készült interjú.




2015

MESTERSÉGEM CÍMERE: DIVATMENEDZSER

Szeptemberben indul a posztgraduális képzés.




BABAFALVA.HU INTERJÚJA SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL

"Olyan munkára vágytam, ami szellemileg kihívást jelent, és mellette továbbra is nyugodtan élhetek a családomnak."


POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS

A BKF legújabb képzése a Divat- és luxusmárka-menedzser posztgraduális képzés.




2015. ŐSZÉN INDÍTJA EL DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA MENEDZSMENT KÉPZÉSÉT A BKF


Kapcsolat

Személyesen:

Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ

1117 Budapest,Infopark sétány 1., Infopark I épület, 309-es iroda


Telefonon:

Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ

+36 1 273 2413


Hallgatóinknak:

Hétköznapokon 8:00-17:00 között a +36 1 273 2467-es telefonszámon, illetve az alábbi elérhetőségeken.


Képzés weboldala:

http://www.divatmenedzsment.com/kepzes/


Facebook:

https://www.facebook.com/divatmenedzsment/


Linkedin:

https://www.linkedin.com/in/monikacsullog/


Elektronikus formában:

Ők is nálunk tanultak

  1. Bogdánovics Dóra Beatrix - Double Rase
  2. Kiss Adrienne - H&M
  3. Mezei Dóra - Cross & Field men’s fashion öltöny
  4. Nádai Anikó - Essilor Group
  5. Rotyik Szilvia - Morgan Stanley Associate
  6. Sági Lilla - Nubu
  7. Szabó Edit - Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
  8. Szalay-Kurucz Krisztina - Heavy Tools
  9. Szanyi Andrea - blogger: Stílus a gardróbban
  10. Varga Anita - Fiatal Iparművészek Stúdiója
  11. Vaszlovics Nóra - Nanushka
  12. Vincze Noémi - Cavalliera International
  13. Schweitzerné Hornicz Bernadett - a Karma Pécsi Kesztyű és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője
  14. Tóth Rebeka – Nanushka, üzleti elemző / Business Analyst