szól…
A szakról röviden
Ne csak kövesd, irányítsd Te a divatot! Építs kapcsolatokat és tanulj élményszerűen a divatipar legjobbjaitól az első Magyarországon akkreditált Divatmenedzser képzésen.
A hazai felsőoktatásban egyedülálló módon a Fenntartható divatmárka menedzsmentje másoddiplomás program kiemelten foglalkozik a fenntartható divattal a luxusipar, nemzetközi fast fashion márkák és a magyar divattervezők, divatmárkák terén.
Dolgozz egy luxusmárka üzletvezetőjeként, légy brandmanager egy fast fashion márkánál, vagy indíts el egy fenntartható magyar divatmárkát a nemzetközi piacon! A képzést sikeresen elvégző Divatmenedzser képes menedzserként a divatszakmát képviselni, üzleti szempontból irányítani kis-, közép- és nagyvállalati szinten, melyeknél tevékenykedve általános gazdasági ismereteit a legkorszerűbb, nemzetközi színvonalú divatszakmai ismeretekkel egészíti ki.
OH nyilvántartásba vételi határozat száma: FNYF/930-3/2020
Mit tanulhatsz nálunk?
- nemzetközi színvonalú divatszakmai ismereteket
- körkörös gazdaságot, vállalkozás gazdaságtanát, indítását és annak menedzselését hazai és nemzetközi környezetben
- a fenntartható divatiparra jellemző rendhagyó értékesítési és marketingstratégiákat
- a divatipar strukturális felépítését, működését
- etikus, fenntartható módon működő divatipari ismereteket
- megtervezni és lebonyolítani egy kollekció gyártását
- levezényelni egy divatmárka piacra való bevezetését
- divatkampányok, divatbemutatók szervezését
- menedzselni új üzlet megnyitását, divatmárka újrapozicionálását
- a legújabb divat-, trend- és anyagismereteket
Gyakorlati lehetőségek
Az utolsó szemeszterben a divatiparban dolgozó mentorok segítik a hallgatók munkáját, melynek során elkészül egy valós problémát feldolgozó projektmunka. Illetve a Mentor Program keretében a hallgatók betekintést nyernek divatipari cégek, és az ott dolgozó divatmenedzserek működésébe is.
Idézetek
Mentoraink
A végzős évfolyam egyik mentora, Csajbók Mariann, a LanceCom Communications tulajdonosa, aki számos luxus és prémium divat és lifestyle márka kommunikációjáért felel a hazai piacon. A Louis Vuitton magyarországi megjelenése óta a francia luxusmárka kommunikációs és reprezentatív tevékenységét végezte, majd a brand ügyfélkapcsolataiért vált felelőssé.
„Magánemberként mindig is egy olyan világ vonzott, amiben a technikai vívmányok, a tradíciók továbbvitele, a természet és az ember sérülésmentes szimbiózisa, a mesterségbeli tudás, a magas minőségre törekvés egymást segítve, élhető környezetet hozzon létre. Éppen olyan élhetőt, amire most igazán nagy szükség van. Szeretném átadni azt a tudást, azokat tapasztalatokat és egy olyan életszemléletet, amivel érthetővé válik, hogy a luxusmárkák hogyan alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez, és ez a viszonyulás valójában nem írja felül a klasszikus luxusmárka-értékeket. Sőt...”
Fenntartható divatmárka menedzsment képzésünk mentora továbbá, Mengyán Eszter, a Holy Duck! blog és a Fenntarthatodivat.hu alapító-főszerkesztője.
A szakember magánemberként, és újságírónként is elkötelezett híve a fenntartható divatnak: „Ruhacsere, turikincs, vintage darabok, lakásbutik szerzemények, magyar alkotók és márkák - magánemberként. Egymás támogatása, összekapcsolódás, közösségi élmény, elképesztő tanulás - kommunikációs szakemberként. A fenntartható divat néhány éve egy izgalmas új téma volt a számomra, amiről újságíróként írhattam, majd pillanatok alatt szívbemarkoló felismerés lett, végül pedig misszióvá vált, hogy akinek csak tudok, segítsek megtenni az első lépéseket a környezettudatos ruhatár felé. Inspiráló látni, mennyi kezdeményezés indul azért, hogy egyre többek számára érthető és elérhető legyen a „fenntartható divat”, a most még alternatív megoldások. Felemelő és inspiráló, hogy az átalakulás részese lehetek, és megoszthatom a tapasztalataimat a hallgatókkal.”
A Fenntartható divatmárka menedzsment képzés hallgatóit diplomájuk megszerzése előtti utolsó szemeszterben mentorok segítik valós esettanulmányok feldolgozásával, ahogy a Hollandiában élő, PALANTA divatmárka alapítója, Dévényi Sára mentorunk is:
"Számomra a fenntartható divat nemcsak a termékek tartós és etikus gyártását és forgalmazását jelenti, hanem egy olyan tudatos végfelhasználói gondolkodást, mely meghatározza a vásárlási szokásainkat, hogy hogyan törődünk a ruháinkkal és a jövőbeli döntéseinket. A mentoring során a leendő divatmenedzsereket üzletindítási, stratégiai alapok, körforgásos gazdaság és marketing stratégiai kérdésekben fogom segíteni."
Designer oldalról Varga Viktória mentorunk, a VIKTORIAVARGA márka tervezője, és ügyvezetője vezeti be a hallgatókat egy magyar divatmárka működésébe.
"A fenntarthatóság mindig is fontos szerepet játszott az életemben, enélkül nincs jövőnk. Hiszek a tudatos öltözködésben és az értékek megőrzésében. Egyszemélyes márkatulajdonos-tervezőként a vállalkozás működésének minden részletét ismerni kell annak érdekében, hogy megfelelő döntéseket tudjunk hozni. Látni és figyelemmel kell kísérni tervezői, marketing és üzleti szempontból is, a munkafolyamatokat és hogy mik a helyes lépések rövid és hosszú távon egy fenntartható és sikeres cég üzemeltetésében. A saját példámon keresztül tudom átadni tapasztalataimat, hogyan építem a céget és hogyan fejlődünk évről évre, hogy érjük el céljainkat és milyen fontos lépéseket tartok szem előtt, honnan merítem az ötleteimet, mik inspirálnak vagy mutatják számomra a legfontosabb értékeket. Szemléltetem a mindennapi kihívásokat, amikkel meg kell küzdenünk, a maximalizmusom pedig nem engedi, hogy bármi is a minőség rovására menjen.”
A tervezői oldal kihívásait világítja meg Vetlényi Alma mentorunk, aki a fenntartható ALMA márka tervezője, kreatív vezetője és egyben ügyvezetője. Alma képzőművész családban nőtt fel, Budapesten. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte meg textiltervező szakos diplomáját. Már tanulmányai alatt, 2016-ban elnyerte a “Gombold Újra!” nemzetközi divattervezői pályázaton a „Legjobb magyar tervezőnek” járó díjat, valamint ugyanebben az évben a Marie Claire Magyarország „Az év fiatal divattervezőjének” választotta. Ekkor indította el saját márkáját, mellyel a hazai és nemzetközi fenntartható divat egyik élvonalbeli képviselője lett. 2018 nyarán Kijevben, Magyarország egyedüli képviselőjeként volt jelen, és mutathatta be legújabb kollekcióját az első Nemzetközi Fiatal Divattervezői Pályázaton. 2019-ben a Forbes magazin beválasztotta a „30 sikeres magyar, 30 alatt” listájára. 2020 óta pedig a márka a milánói Camera Della Moda mentoráltja.
„Márkám fő üzenete az értékek megőrzése. Ez a szemléletmód ugyanúgy jelent tudatos döntéseket, mint befelé fordulást, saját érzékenységünk felfedezését, elfogadását. A fenntarthatóság is arról szól, hogy megőrizzük értékeinket, melyeket mindenki a maga szakmai területén, saját képességeihez és lehetőségeihez mérten meg is tud tenni apró gyakorlati lépéseket, változtatásokat beültetve a mindennapjaiba. Ugyanez igaz egy divatmárkára. Ennek jelentőségébe és marketing szemléletű módjába szeretném bevezetni a hallgatókat, miközben egy tervező szemszögét is szemléltetem számukra. Bevonom őket saját példámon keresztül, mire van egy tervezőnek szüksége a marketing manager személyében, valamint megfejtjük, hogyan lehet egy divatmárka felépítését tervező és a marketing manager szempontjait kölcsönösen figyelembe véve fenntartható vállalatot kialakítani hosszú távon. Úgy gondolom, a mentorprogram során egymástól fogunk tanulni.” - mondja a tervező.
Hallgatóink
Anikó:
„Marketingesként számos kihívással találkozom nap mint nap, és a feszített munkatempó mellett a divat jelenti számomra a kikapcsolódást a mindennapok mókuskerekéből. Emiatt sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne egy divatmárkát vagy akár a saját üzletemet menedzselni. A szakdolgozatomat ezért egy új divatüzlet nyitásának stratégiájából írtam. Ebbe a munkába foglaltam össze a három félév során tanultakat. A célom, hogy az üzleti tervem alapján megnyithassam a saját showroomomat.”
Adrienn:
„A második szemeszterben túlnyomórészt gyakorlati óráink vannak, ezért intenzíven foglalkozom hét közben is a beadandó feladatokkal, hogy az iparági tapasztalataim hiányát kompenzáljam. Ahogy egyre több területet dolgozunk fel a képzés során, annál inkább érzem, hogy mennyi mindenre kíváncsi vagyok még. Soha nem érzem azt, hogy eleget tanultam, mindig van olyan témakör, ami a látókörömbe kerül és szeretnék elmélyedni benne, ahhoz viszont idő kell. Mivel ez egy másoddiplomát adó képzés, a követelmények ennek megfelelően alakulnak, és bizony vizsgáról-vizsgára teljesítenünk kell. Azt gondolom, hogy a magas mérce hasznunkra válik, és a megfelelő visszajelzésekkel, támogató környezetben kifejezetten motiváló számomra.”
Én is a METU-t választottam
Schweitzerné Hornicz Bernadett, a Karma Pécsi Kesztyű márka és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője
"A COVID betörése előtt is kacérkodtam a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment szakával, hiszen lefedte azokat a témákat, amikben fejlődni szeretnénk. A külföldi partnerek részéről is nagy a nyomás a fenntarthatósággal kapcsolatban, így nem volt véletlen, hogy rátaláltam a szakvezetővel, Szilágyi-Csüllög Mónikával készült interjúra."
Tovább olvasom itt.
Elhelyezkedés
- Nemzetközi divatmárka hazai képviselője
- Luxusmárka üzletvezető
- Nemzetközi divatlánc brand managere
- Luxusmárka kizárólagos képviselője
- Magyar tervező divatmenedzsere
- Rendezvényszervező (divatbemutatók szervezője)
- Divatmagazin divatszerkesztője
- Divatügynökség vezetője
Főbb témakörök
Márka menedzsment
Fenntartható divatmarketing
Divat média ismeretek
Anyag- és áruismeret
Termelésirányítás, tervezés, kollekció felépítés
Trendismeretek és kulturális hatások
E-kereskedelem és e-marketing stratégia
Divatbemutató szervezés
Vizuális merchandising
Fenntartható üzleti modellek gyakorlata: Multinacionális cégek,
Luxus szektor, Magyar divattervezők menedzsmentje
Etikus divatipar
Projektmenedzsment, lean menedzsment, üzleti tervezés
Projektmenedzsment
Kapcsolódó képzések
- Gazdálkodási és menedzsment
- Kereskedelem és marketing
- Kommunikáció és médiatudomány
- Nemzetközi gazdálkodás
- Nemzetközi tanulmányok
- Pénzügy és számvitel
- Designkultúra
- Kézműves tárgykultúra
- Média design
- Divat- és textiltervezés
- Formatervező művész
- Vezetés és szervezés
- Vállalkozásfejlesztés
Felvételi követelmények
A szakirányú képzésre bármilyen főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték.
Sajtómegjelenések
2023
SEMMI SEM TÖRTÉNIK, HA SEMMI SEM TÖRTÉNIK - A MILÁNÓI DESIGN WEEKEN JÁRTUNK
A milánói dizájnhét a világ legnagyobb éves dizájneseménye, amely a legnagyobb bútorkiállításnak, a Salone del Mobile-nak ad otthont. A milánói dizájnhetet április 17. és 23. között rendezték meg.
„A DIVAT EGY KORSZAK LENYOMATA” - MEGJELENT SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKA OKTATÓNK CIKK
A METU oktatója, Szilágyi-Csüllög Mónika „A divat egy korszak lenyomata” című cikkében a fenntartható divatról, és a pandémia fogyasztói szokásokra gyakorolt hatásáról ír.nd, biopamut vagy hazai tervező – Etikus (még) ruhát venni?
Aggódni a földért, tiltakozni a ruhaipari munkások kizsákmányolása ellen és emiatt kis lépéseket tenni a mindennapjaink része. Igyekszünk kevés szemetet termelni, a piacra rutinosan vászontáskát viszünk, de vajon amikor ruhát próbálunk, hol vannak az elveink?
2021
Second hand, biopamut vagy hazai tervező – Etikus (még) ruhát venni?
Aggódni a földért, tiltakozni a ruhaipari munkások kizsákmányolása ellen és emiatt kis lépéseket tenni a mindennapjaink része. Igyekszünk kevés szemetet termelni, a piacra rutinosan vászontáskát viszünk, de vajon amikor ruhát próbálunk, hol vannak az elveink?
DIVATMENEDZSER -PORTRÉ SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL,
A BUDAPESTI METROPOLITAN EGYETEM SZAKVEZETŐJÉVEL (PODCAST)
Hadat lehet-e üze
nni a divatipa
rnak, az olajipar után a világ második legkörnyezetszennyezőbb iparágának? Divattá lehet-e tenni a "fenntartható divatot"? Egyáltalán mit takar a fenntartható divatmárka menedzsment? Szilágyi-Csüllög Mónika szerint paradigmaválttás előtt állunk, ezért alternatívát kell nyújtani a tömegtermelésen alapuló, rövid életű termékkel, illetve a sokszor még gyermekmunkát is igénylő, a természetet károsító, nehezen lebomló textilhulladékokkal szemben
MAGYAROK VS. FE
NNTARTHATÓ DIV
AT – VAN BENNÜN
K NYITOTT
SÁG?
Szilágyi-Csüll
ög Mónika fe
nntartható di
vattal
foglalk
ozó szakembe
reként legutóbbi kutatásában anna
k járt utána,
hogy a pa
ndémia miat
ti le
zárás
ok időszak
a miként hatott az etikus forrásból származó divatcikkekkel kapcsolatos vásárlói attitűdre.
FENNTARTHATÓ DIVAT 2021,
INTER
JÚ SZILÁG
YI-
CSÜ
LLÖG MÓN
IKÁVAL
A fenntart
ható
ság vit
a
t
hatatl
anul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága?
A FENNTAR
TH
ATÓ DIVA
T, MIN
T EL
LENTMONDÁSOS KIFEJEZÉS
Interjú
Szilágyi-Csüllög Mónikával, aki a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője és az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának a fenntartható divat fogyasztói elfogadását vizsgáló kutatója.
"HAJLAMOSAK VAGYUNK ÚGY VÁLASZOLNI, CSELEKEDNI, AHOGY AZ FELTÉTELEZÉSÜNK SZERINT MÁSOK SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ"
Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés szakvezetőjével
HOGYAN LEHETÜNK TUDATOSABB FOGYASZTÓK?
A Fenntartható divatmárka menedzsment szakirányú továbbképzés vezetőjével,
Szilágyi-Csüllög Mónikával, beszélgettünk arról, hogy hogyan vonta be hallgatóit a Fenntarthatósági témahét, divattal foglalkozó workshop oktatási programjának összeállításába.
2020
INTERJÚ A KOSSUTH RÁDIÓ TREND-IDŐK C. MŰSORÁBAN
2018
NYÍLT NAP A DIVAT SZERELMESEINEK
JOBB RUHÁK JÖNNEK
Egyre divatosabb jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket fogyasztani, és Magyarországon is egyre inkább hajlamosak vagyunk plusz pénzt áldozni erre.
2016
DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA KÉPZÉS BUDAPESTEN
Szilágyi-Csüllög Mónikával (SzCsM),a Divat- és luxusmárka-menedzsment szakvezetőjével és hallgatóival készült interjú.
2015
MESTERSÉGEM CÍMERE: DIVATMENEDZSER
Szeptemberben indul a posztgraduális képzés.
BABAFALVA.HU INTERJÚJA SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL
"Olyan munkára vágytam, ami szellemileg kihívást jelent, és mellette továbbra is nyugodtan élhetek a családomnak."
POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS
A BKF legújabb képzése a Divat- és luxusmárka-menedzser posztgraduális képzés.
2015. ŐSZÉN INDÍTJA EL DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA MENEDZSMENT KÉPZÉSÉT A BKF
Kapcsolat
Személyesen:
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
1117 Budapest,Infopark sétány 1., Infopark I épület, 309-es iroda
Telefonon:
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
+36 1 273 2413
Hallgatóinknak:
Hétköznapokon 8:00-17:00 között a +36 1 273 2467-es telefonszámon, illetve az alábbi elérhetőségeken.
Képzés weboldala:
http://www.divatmenedzsment.com/kepzes/
Facebook:
https://www.facebook.com/divatmenedzsment/
Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/monikacsullog/
Elektronikus formában:
Ők is nálunk tanultak
- Bogdánovics Dóra Beatrix - Double Rase
- Kiss Adrienne - H&M
- Mezei Dóra - Cross & Field men’s fashion öltöny
- Nádai Anikó - Essilor Group
- Rotyik Szilvia - Morgan Stanley Associate
- Sági Lilla - Nubu
- Szabó Edit - Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
- Szalay-Kurucz Krisztina - Heavy Tools
- Szanyi Andrea - blogger: Stílus a gardróbban
- Varga Anita - Fiatal Iparművészek Stúdiója
- Vaszlovics Nóra - Nanushka
- Vincze Noémi - Cavalliera International
- Schweitzerné Hornicz Bernadett - a Karma Pécsi Kesztyű és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője
- Tóth Rebeka – Nanushka, üzleti elemző / Business Analyst