Üzlet

Interjú az Executive MBA Turnaround Menedzsment képzésről

„Aki elvégzi ezt a képzést, biztos alapokra helyezheti vállalkozása sikerét.” - Marázi Judit örökdiák az Executive MBA Turnaround Menedzsment képzésről

2025-02-28

Interjú az Executive MBA Turnaround Menedzsment képzésről

A folyamatosan változó üzleti világban a siker kulcsa már nem csupán a gyors reakciókban, hanem a preventív alkalmazkodásban rejlik.

Az Executive MBA Turnaround Menedzsment képzés olyan vezetői szemléletet és módszereket kínál, amelyek kulcsfontosságúak egy vállalkozás eredményes és fenntartható fejlődéséhez. Marázi Judit, HR szakértő és szervezetfejlesztési tanácsadó, aki maga is elvégezte a programot, a saját tapasztalatai alapján mesélt arról, miért érdemes ezt a kurzust választani, és hogyan kamatoztathatóak az ott szerzett ismeretek a piaci környezetben.


METU: Melyek voltak a szakmai karriered legfontosabb mérföldkövei és sikerei?


M.J.: Szakmai pályafutásom agrármérnöki diplomával kezdődött, amely kutatási területre fókuszált. Ezt követően egy multinacionális vállalatnál helyezkedtem el, ahol globális szemléletemnek, folyamat- és rendszerszemléletemnek köszönhetően rövid időn belül vezetői pozíciókba kerültem. Egy 170 fős csapat irányítását követően, egy másik szegmensben HR vezető, majd egy több mint 1000 fős szervezet HR igazgatója lettem. 2016-ban saját vállalkozást indítottam, azóta tanácsadóként támogatom a KKV szektor szereplőit. Az évek során egyre nagyobb igény mutatkozott szervezeti szintű támogatásra, ezért elvégeztem a METU szervezetfejlesztési szaktanácsadó képzését, majd az EMBA Turnaround menedzsment szakirányú továbbképzését 2023-2024-ben, hogy mélyebb rálátást szerezzek a vállalati folyamatok és pénzügyi rendszerek összefüggéseire.


METU: Melyek voltak a legértékesebb ismeretek vagy készségek, amelyeket a képzés során tanultál, és amelyek hozzájárultak a szakmai sikeredhez?


M.J.: A képzés az összefüggések hatékonyabb megtalálásában, beazonosításában és megértésében támogatott leginkább. Számos eszközt kaptam a pontos cégdiagnózisok felállításához és a problémák feltárásához, amely lehetővé tette, hogy pontosabb és célzottabb fejlesztési javaslatokat fogalmazzak meg. A képzés előadói a szakma kiválóságai, akiktől többek között olyan intuíciót, pénzügyi, stratégiai, illetve a családi vállalkozások hatékony működtetésére vonatkozó gyakorlati tudást sajátíthattam el, amelyet ma kiválóan tudok alkalmazni a tanácsadói hivatásomban. A képzés segít rendszerszintű gondolkodásra nevelni, miközben a vezetőkkel történő konzultáció során az elemzői szemlélet és a megoldásfókusz kerül előtérbe.


Az EMBA Turnaround menedzsment képzés megtanítja a preventív változás- és válságkezelést, valamint a különböző stratégiai forgatókönyvek alkalmazását, amely a mai gyorsan változó világunkban elengedhetetlen egy vállalkozás szempontjából.

Egy mondatban összefoglalva: aki elvégzi ezt a képzést, biztos alapokra helyezheti vállalkozása sikerét.


METU: Miben volt egyedi számodra ez a képzés?

M.J.: Nem könnyű a szak, de az oktatók egyedülálló módszerekkel tanítanak és izgalmas gyakorlati feladatokkal színesítik tananyagot, mely segíti a tudás beépítését. A tanulócsoportokban folytatott munka, lehetőséget biztosított a módszertanok közös elsajátítására, a dialógusok, a szakmai „viták” és a megoldások bemutatása a teljes csoport szakmai tudását, szemléletét és hozzáállását nagyon hatékonyan fejlesztette. A nehezebb gyakorlatoknál a teljes csapat összefogott és együtt dolgozott a megoldáson. A képzés során szerzett értékes gyakorlati tudással nemcsak a szakmai palettám és a módszertani választékom gazdagodott, hanem egy olyan közösség – a VOE - Változás- és Válságmenedzserek Országos Egyesületének – részesévé váltam, akik mind szakmailag, mind emberileg támogatják egymást. A METU-n szerzett oklevél pedig kiegészül a Változás- és Válságmenedzserek Országos Egyesületének szakmai minősítésével is, amely tovább növeli a végzettek piaci értékét.


METU: A képzés által nyújtott tudás hogyan kamatoztatható a munka világában és a piaci környezetben?

M.J.: A vezetők számára új eszközöket ad, míg a nem vezetők számára segít fejleszteni az elemzői gondolkodást és a folyamatok iránti érzékenységet. A tulajdonosok és utódok – egy kis-, közepes vállalkozás esetében – stabil fejlődési pályára állíthatják a cégüket, mivel megtanulják pontosan felmérni jelenlegi helyzetüket, megfogalmazni céljaikat és kiépíteni a szükséges rendszereket. A folyamatosan változó iparági környezethez való alkalmazkodás kulcsa a tisztánlátás, ehhez pedig szakszerű cégdiagnózis, a stratégiai célok meghatározása és az erőforrások optimális elosztása szükséges. Ezt követően priorizálni kell a feladatokat a különféle erőforrások figyelembevételével. A változások végrehajtása a diagnózis alapján történik, alkalmazva soft vagy szükség esetén hard beavatkozásokat.

Tanácsadóként jelentősen kibővült a látásmódom és az eszköztáram, így ma már elmondhatom, hogy legkülönbözőbb profilú piaci szereplők számára is értékes támogatást tudok nyújtani. Számomra igazi siker, hogy a képzés elvégzésével rátaláltam arra a hivatásra, amelyben kiteljesedhetek és amelyben környezetem, ügyfeleim is elismerik a tudásomat, tapasztalatomat és elért eredményeimet. Ez a visszajelzés pedig tovább erősíti a motivációmat tanácsadói tevékenységem során.