Kommunikáció

Influmarketing Challenge Day 2025

így versenyeztek a jövő influenszerei a METU-n

2025-05-22

Influmarketing Challenge Day 2025

Több mint 170 hallgató, 7 márka és egy teljes napnyi kreatív kihívás: május 16-án ismét megrendezésre került a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) influenszermarketingre fókuszáló eseménye, az Influmarketing Challenge Day. Az egész napos program célja nemcsak az volt, hogy a hallgatók éles helyzetben mérjék össze tudásukat, hanem az is, hogy a felsőoktatás közelebb kerüljön a gyorsan változó marketingkommunikációs iparághoz.


A versenyen részt vevő csapatok neves partnermárkák – többek között a Dreher 24, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság, a SPAR Régiók Kincsei és SPAR Borok, a Hell Energy, a DPD, a Rossmann és a Bookline – valós marketingkommunikációs kihívásaira készítettek közösségimédia-tartalmakat. A hallgatók TikTok videókban, Instagram posztokban és storykban mutathatták meg kreativitásukat.


A versenyzők 3–6 fős csapatokban dolgoztak, egy-egy márka képviselőjével együttműködve. A márkák saját installációkkal, termékmintákkal és mentorálással is segítették a diákokat a tartalomgyártás során.

A legjobb munkákat szakmai zsűri értékelte, amely a METU oktatóiból és az együttműködő partnerek szakembereiből állt.


image

A délután során szakmai kerekasztal-beszélgetés zajlott olyan iparági vezető szakemberek részvételével, mint Tollas Attila (SPAR, regionális beszerzési csoportvezető), Buza Laura (Rossmann, marketing kampány menedzser), Sápi Márton (Star Network értékesítési igazgató), Horváth Tímea (Hell, digitális marketing menedzser) és Székely Gigi (Star Network, TikTok specialista, influenszer) akik betekintést adtak az influenszermarketing valós működésébe, kihívásaiba és jövőjébe. A résztvevők így első kézből kaphattak képet arról, milyen készségekre van szükségük, ha a jövőben influenszerként szeretnének dolgozni.

A beszélgetés során szó esett többek között a reklámetikáról, az influenszerek hitelességéről és az együttműködések mögötti márkastratégiákról.


image

A METU Influmarketing Challenge Day célja, hogy a hallgatók valós iparági környezetben próbálják ki magukat, ezáltal hidat képezve az elméleti oktatás és a szakmai gyakorlat között. Az esemény ötletgazdája, Dr. Dér Cs. Dezső, a Marketing és Kommunikációtudományi Intézet vezetője hangsúlyozta:


„Egyre nagyobb eltérés mutatkozik az egyetemi tananyag és a szakmai elvárások között. A METU folyamatosan azon dolgozunk, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot.”


A nyertes csapatok nemcsak értékes visszajelzésekkel és szakmai díjakkal gazdagodtak, hanem személyes kapcsolatokkal is, amelyek a jövőbeni karrierjükben is kulcsszerepet játszhatnak.


„Kreatív és pörgős volt, fejlesztette a különböző készségeinket. Jó volt csapatban ötletelni, majd megnézni a jobbnál jobb munkákat!” – osztotta meg véleményét Nagy Alexandra, kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgató.


A METU Influmarketing Challenge Day rávilágított arra, hogy a marketingoktatás jövője a gyakorlati tapasztalaton és élményalapú tanuláson alapul. Ez a verseny nem csupán a hallgatók szakmai fejlődését támogatja, hanem valódi kapcsolódási pontot teremt az egyetemi képzés és a piacvezető márkák között – így biztosítva az utánpótlás-nevelés új, hatékony irányát.


image

Tekintsd meg galériánkat!

METU Influencermarketing Challenge Day 2025
METU Influencermarketing Challenge Day 2025