Beiratkozás GYIK

Mikor fogok értesülni a beiratkozás időpontjáról és a teendőimről?

A vonalhúzást követően e-mailben értesítünk a beiratkozás részletes tudnivalóiról. Az első tájékoztató levél tartalmazni fogja:

·      az elektronikus tanulmányi rendszerek (Neptun, CooSpace) használatához szükséges felhasználónevedet és jelszavadat

·      a legfontosabb adminisztrációs teendőidet a Neptun felületeden

·      a CooSpace-en elérhető Beiratkozási tájékoztató linkjét

·      a beiratkozás pontos időpontját és helyszínét


Mit hozzak magammal a beiratkozáshoz?

·      a Neptun rendszerből kinyomtatott és aláírt beiratkozási lapot 2 példányban (a dátum a beiratkozás helyszínén kerül kitöltésre)

·      amennyiben önköltséges hallgató vagy, akkor a beiratkozási lap mellett a képzési szerződést is kinyomtatva és aláírva 2 példányban (dátumot ne írj rá)

·      érvényes személyi igazolványt, lakcímkártyát, TAJ kártyát, ha külföldi állampolgár vagy, akkor az európai egészségbiztosítási kék kártyát, valamint adóazonosító kártyát (vagy a NAV által kiadott igazolást az adóazonosító jelről)

·      ha alapképzésre vagy felsőoktatási szakképzésre nyertél felvételt: eredeti érettségi bizonyítványt; és ha van, eredeti nyelvvizsga bizonyítványt

·      ha mesterképzésre nyertél felvételt: eredeti oklevelet; és ha van, eredeti nyelvvizsga bizonyítványt

·      ha szakirányú továbbképzésre jelentkeztél: eredeti alap-, vagy mester diplomát

FONTOS! A nem magyar nyelven kiállított okirat (kivéve, ha angol nyelvű) csak hiteles magyar fordítással ellátva fogadható el, továbbá az oklevéligazolás bemutatása nem elegendő a sikeres beiratkozáshoz!

 

Ha önköltséges hallgató vagy:

·      Diákhitel2 esetén az eredeti diákhitel szerződést 2 példányban

·      Diákhitel1 esetén rendelkezz a Neptun rendszerben kitöltött és a Kontrolling Igazgatóság által jóváhagyott („elfogadott” státuszú) Diákhitel1 (szabad felhasználású) önköltségi díj finanszírozásához elnevezésű kérvénnyel (amelyhez mellékelted érvényes hitelszerződésedet)

·      céges fizetés esetén rendelkezz a Neptun rendszerben kitöltött és a Kontrolling Igazgatóság által jóváhagyott („elfogadott” státuszú) Számlakérő kérvénnyel. A kérvény kizárólag hitelesített céges nyilatkozat csatolásával fogadható el!

·      önerőből történő teljesítés esetén befizetési bizonylatot, az önköltség (min. 50%-a, angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulás 50%-a) befizetéséről


Hol tudom a beiratkozási űrlapot kitölteni?

A Neptun Menü / Ügyintézés/ Féléves regisztráció / Beiratkozás menüpontra kattintva. Ezen az űrlapon nyilatkozol arról, hogy aktív vagy passzív státuszban szeretnéd elkezdeni a tanulmányaidat. Kérjük, hogy add meg pontosan az űrlapon a hiányzó adatokat, valamint adatváltozás esetén javítsd azokat!


Passzív státusz esetén is be kell iratkoznom, illetve ki kell töltenem a beiratkozási űrlapot?

Igen, mindenképp szükséges megjelenned a beiratkozáson, mert passzív státusz esetén is létre kell jönnie a hallgatói jogviszonyodnak az Egyetemmel. A beiratkozási űrlapot szintén ki kell töltened, mivel ezen nyilatkozol a passzív tanulmányi státuszodról. 


Beiratkozhatok úgy, hogy a tandíjam nincs befizetve?

Nem, beiratkozni csak abban az esetben tudsz, ha:

·      önerőből történő teljesítés esetén a tandíj min. 50 %-a (ha van, az idegen nyelvi hozzájárulás 50%-a is) be van fizetve függetlenül a Neptunban kiírt fizetési határidőtől

·      céges finanszírozás esetén a Neptun rendszerben már a Számlakérő kérvény be van nyújtva a hitelesített céges nyilatkozat csatolásával.

·      diákhitelből történő finanszírozás esetén a diákhitel szerződést szükséges bemutatnod!

Amennyiben passzív státuszú kívánsz lenni, úgy nem szükséges a fent említett díjakat befizetni, de a beiratkozás ebben az esetben is kötelező!


Hol tudom ellenőrizni a tandíjam összegét és annak sikeres teljesítését?

Az adott félév tandíja (angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulás is) minden hallgatónál megjelenik a Neptun tanulmányi rendszerben.

A tandíjad összegét a Neptun felületeden a Menü / Pénzügyek / Befizetendő menüpontban ellenőrízheted.

A sikeresen befizetett pénzügyi tételek a Menü / Pénzügyek / Áttekintés / Befizetett tételek között szerepelnek „teljesített” státuszban.


Nem tudom egy összegben befizetni a tandíjamat. Lehet részletfizetést kérni?

Lehetőség van két részletben befizetni a tandíj összegét (angol képzés esetén idegen nyelvi hozzájárulással együtt), részletfizetési kérelem benyújtása nélkül. A beiratkozás napjáig a tandíj felét (angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulás felét is) kell megfizetned. A tandíj második felének a megjelölt fizetési határidőig kell beérkeznie.


A tandíjamat a cégem fizeti. Ebben az esetben is be kell fizetnem a tandíjat a beiratkozás napjáig?

Nem, ebben az esetben a tandíjbefizetés előtt adj be Számlakérő kérvényt, melyhez csatold a friss hitelesített céges nyilatkozatot, melyhez a formanyomtatvány letöltheted a CooSpace-ről. Ebben a dokumentumban a céged arról nyilatkozik, hogy a meghatározott összegű képzési díjat átvállalja helyetted, és számla ellenében kifizeti azt.


Beiratkozhatok úgy, hogy a Neptun rendszerben nem töltöttem ki a Beiratkozási űrlapot?

Nem, a beiratkozási űrlap kitöltése nélkül nem lehetséges a beiratkozás. Kérjük, hogy töltsd ki az űrlapon szükséges adatokat, különös figyelemmel a TAJ, adószám megadására és olvashatóan töltsd fel az iskolai végzettségedet igazoló dokumentumodat.


A tájékoztatóban megadott napon nem tudok részt venni a beiratkozáson. Mehetek másik napon is?

Amennyiben el szeretnél térni a megadott dátumtól, akkor kérjük a Hallgatói Információs Központot hívd fel és egyeztesd velük a soron következő időpontot.


Feltétlenül szükséges személyesen is beiratkoznom?

Igen, hiszen a személyes beiratkozás alkalmával ellenőrizzük a dokumentumok hitelességét. Amennyiben nem tudsz személyesen megjelenni a beiratkozáson, abban az esetben 2 tanús meghatalmazással tud a nevedben másvalaki beiratkozni intézményünkbe. A meghatalmazáshoz a CooSpace/ Hallgatói dokumentumok/ Nyomtatványok alatt találsz formanyomtatványt, de ugyanilyen tartalmú meghatalmazás kézzel írva is elfogadható. A meghatalmazott ebben az esetben is köteles a Te eredeti dokumentumaidat bemutatni. Ha Diákhitelt is szeretnél igényelni nem fogadható el a normál, két tanús meghatalmazás, csak közjegyző által ellenjegyzett meghatalmazás!


A beiratkozás során a meghatalmazottam nem tudja bemutatni az eredeti dokumentumaimat. Mit tehetek?

Csak abban az esetben van lehetőség beiratkozásra, ha eredeti dokumentumokat, vagy ennek hiányában közjegyző által hitelesített másolatokat mutat be a meghatalmazott.


A beiratkozási lapra és a képzési szerződésre milyen dátumot írjak?

Kérünk, NE írj dátumot egyik dokumentumra sem! A beiratkozási lapon és a képzési szerződésen a dátumokat a Hallgatói Információs Központ munkatársai töltik ki a beiratkozás napján.


Honnan tudom kinyomtatni a képzési szerződést és a beiratkozási lapot? Nem látok ilyen lehetőséget.

Először töltsd ki a beiratkozási űrlapot a Neptun rendszerben. Miután az űrlap kitöltésre és sikeres beadásra került, a Menü / Ügyintézés / Kérvények / Leadott kérvények / Beiratkozási űrlap elnevezésű kérvény sorában a Részletek kiválasztásával a Nyomtatvány letöltése gombra kattintva nyomtathatók ki a szükséges dokumentumok 2-2 példányban.


Van lehetőségem a beiratkozás után passzív státuszt kérni?

A Beiratkozási űrlap kitöltésekor már kiválasztható, hogy PASSZÍV státuszban kívánod tölteni a félévet. Passzív félév esetén nincs tandíjfizetési kötelezettséged, a beiratkozáson azonban meg kell jelenned. Ha a beiratkozást követően szeretnél passzív státuszt kérni, a Neptun felületeden tudod az erre vonatkozó kérvényt benyújtani kizárólag a megjelölt időszakban.


Mikor lesznek felvéve a tantárgyaim?

A kötelező tantárgyakat központilag vesszük fel a beiratkozást követően, melyről Neptun rendszerüzenet is értesít. A felvett tantárgyak listáját minden elsősnek ellenőriznie kell, összevetnie a mintatantervvel. Ha valamelyik tantárgy hiányzik, akkor azt mielőbb írásban jelezd a HIK felé.

A szabadon választható tárgyakat minden hallgató, vagyis az elsős hallgatók is maguknak veszik fel a megjelölt időszakban!

Az órarendet a Neptun rendszerben tudod megtekinteni a Menü/ Naptár menüpontban.

A központilag felvett kötelező tárgyak módosítására nincs lehetőség az első félévben!

A második félévedtől már minden tantárgyat önállóan kell felvenned.

A mintatantervedet a CooSpace / Hallgatói dokumentumok/ Mintatantervek menüponton belül éred el.


Kaphatok a beiratkozáson hallgatói jogviszony-igazolást?

Nem, a beiratkozást követően tudunk kiadni hallgatói jogviszony-igazolást. Elegendő a „Kérdés a HIK-hez” űrlapon keresztül megírni kérésed és a válaszlevelünkben csatoljuk az igazolást.


Nem rendelkezem adóazonosító kártyával, hogyan fogok tudni beiratkozni?

Ha még nincsen adókártyád, akkor annak igénylését a NAV-nál kezdeményezheted. Az adókártya igénylésről kapott igazolással már be tudsz iratkozni intézményünkbe. 

Külföldi állampolgárként a helyi adóhatóságtól kapott igazolás is elfogadható magyar, vagy angol nyelven. Egyéb más nyelven kiadott igazolás esetén hivatalos, magyar nyelvű fordítást szükséges hozzá beadni.


Diákigazolványt igényelhetek a beiratkozáskor?

Diákigazolvány igényléshez első lépésként fáradj be bármelyik Okmányirodába vagy Kormányablakba és kérj egy NEK adatlapot. Kérjük, az igazoláson lévő adataidat minden esetben figyelmesen ellenőrizd le! A beiratkozás után az ott kapott azonosító lappal (NEK-adatlap) a Neptun felületedre belépve igényelheted a Menü/ Ügyintézés / Diákigazolvány igénylés menüponton belül. Ha segítségre lenne szükséged, a Hallgatói Információs Központban személyesen is kérheted az igazolvány igénylést a NEK adatlap bemutatásával.


Mit tegyek, ha a beiratkozást követően valamely adatom megváltozik?

A személyes adataidban történt változás esetén előzetes időpontfoglalást követően az eredeti okmány bemutatásával kérheted a módosítást a HIK ügyfélszolgálatán. Ilyen adat pl. név, okmány száma (pl. személyi igazolvány száma), állandó lakcím, TAJ szám, adóazonosító szám.

Egyéb adatváltozás esetén (e-mail cím, telefonszám, levelezési/ értesítési cím) a Neptunban a Személyes adatok menüponton belül tudod módosítani az adataidat, személyes ügyintézés nélkül.