Fenntartható divat 2021, interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával
A fenntarthatóság vitathatatlanul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága?
Szilágyi-Csüllög Mónika, a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője szerint nagyon fontos manapság a fenntartható divatról is beszélni. Hiszen egyre nyitottabb a társadalom arra, hogy jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket vásároljon, de sajnos ez a ruháinkra nem jellemző. Ennek az oka pedig az, hogy a tudásunk nagyon kevés erről a területről.
A legtöbben fast fashion márkáknál vásárolunk, mert olcsó, divatos, könnyen elérhető darabokat találunk, és amíg 1290 forintba kerül egy pamutpóló, addig bele sem gondolunk, hogy a világ milyen árat fizet ezért — kezdve a gyapottermelő emberek életével és a gyerekmunkával, folytatva a vegyszerrel kezelés környezeti ártalmaival, bezárva a sort a varrodák dolgozóinak nyomorúságos körülményeivel.
Amikor etikus és fenntartható öltözködésről beszélünk, három tényezőt kell figyelembe venni: a környezet védelmét, a gazdasági fejlődést, illetve a társadalmi tényezőt, vagyis a terméket készítő emberek egészségét, életkörülményeit.
A divat demokratizálódásának egyik hatása, hogy a nagy divatmárkák kollekcióit lemásolják a fast fashion cégek, így a divat mindenki számára elérhetővé vált. Ezáltal sokkal több, sokkal kevesebbet hordott ruhát halmozunk fel.
A koronavírus okozta helyzet nagyon sok embert – köztük a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatóit is – a jövő újragondolására késztette, hiszen a vírus megjelenése még jobban figyelmeztetett minket arra, hogy a természetre figyelnünk kell, és meg kell óvnunk azt.
A divatipar paradigmaváltás előtt áll, ami azt jelenti, hogy gyökeresen meg fog változni a teljes rendszer – reményeink szerint egy fenntarthatóbb működésre -, amiben működik ez az iparág, így nagy szükség van az etikus divathoz értő menedzserekre.
Ezért indította el a METU a Fenntartható divatmárka menedzsment képzését, melynek elvégzésével egy lépéssel mások előtt járhatunk ebben a szakmában. Segítünk megvalósítani a karrierálmokat. Várjuk az újdonságra nyitott, tudatos diplomások jelentkezését kis létszámú, tapasztalatalapú képzésünkre, július 31-ig early bird kedvezménnyel: https://www.metropolitan.hu/kurzus/fenntarthato-divatmarka-menedzsment-sztk
2021. 07. 09.Hírek
A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Magyar Napokon
A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Mag …
„Kezedben a jövőd” Ösztöndíj Program
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS A Budapesti Metr …
METU installáció és fotográfia műhely a 2024-es Bánkitó Fesztiválon
A METU alkotói három kapuból álló installációval, valamint hibrid és növényi ala …
4 csillagos a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem rangos nemzetközi elismerésben r&ea …
Hat nyertes METU alkotás az MPN2024 Lélekmozgató pályázatán
A METU hat hallgatójának pályaműve is díjazásban részesült a Magyar Parasport Na …
Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében
A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos i …
Rektori köszöntő
Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségén …
A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!
Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 n …