Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Best of METU diploma 2022 - Vajda Bálint Alex / Média Design BA | Budapesti Metropolitan Egyetem

Vajda Bálint Alex / Média Design BA

„Az egyetem során a szakmabeli oktatók minden alapot megtanítanak és támogatják a diákokat abban, hogy felfedezzék a saját útjukat és stílusukat. A gyakorlatiasabb és a művészibb beállítottságú emberek is könnyedén megtalálhatják itt a helyüket.” 

 

Vajda Bálint Alex a METU Média Design alapszakán diplomázott. Gyermekkorában a mangák világa szippantotta be a rajzolásba, később pedig gimnáziumot is ez alapján választott. A METU Média Design képzése feltette az i-re a pontot a továbbtanulás kapcsán.   

 

Miért ezzel a területtel foglalkozol, miért ezt a szakot választottad, mi inspirál? 

Már kis korom óta vonzott a képzőművészet. A mangák világának köszönhetően kezdtem el rajzolni, majd ezt a lendületet meglovagolva jelentkeztem a Pápai Református Kollégium Grafika szakára. Itt megtanultam a grafika és a festészet alapjait. Mikor megtudtam, hogy miből áll ez a szak az egyetemen, rögtön tudtam, hogy ide szeretnék jelentkezni, mivel minden, amit tartalmaz érdekes számomra és a legtöbbel hobbiként foglalkoztam is előtte. 

A művészetben és az alkotásban legjobban mások művei inspirálnak és az, mikor látom a saját munkáimon a fejlődést. 


Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért? 

3D Mapping feladatként a Bréda kastély felületére kellett vetített animációt készíteni. Én ehhez egy horror témát választottam, amiben különböző animációs módszereket tudtam megjeleníteni, ezáltal nagyon változatossá vált a feladat. Ezen a munkán kívül az apró kreatív feladatokat is nagyon élveztem, mivel segítették a kifejezőképességem fejlődését. 


Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad? 

A diplomamunkám egy visual novel típusú videójáték, ami John Titor internetes fórumozó történetét dolgozza fel. 

Az alapot a hozzászólásai adták meg, azonban ahhoz, hogy a történet kerek legyen, szükséges volt néhány változtatást és kiegészítést végrehajtani. A játék John időutazásait követi. Döntéseket hozhatunk meg, amikkel mi alakítjuk a történet végkimenetelét. A visual novel illusztrációkat és szövegeket is tartalmaz, amik együttesen mesélik el az eseményeket. Az egyetem utolsó évében lettem teljesen biztos abban, hogy rajzolással/képalkotással szeretnék foglalkozni, emiatt a diplomamunkámban mindenképpen szerettem volna illusztrációkat készíteni. Így döntöttem a visual novel készítés mellett, amiben egyik kedvenc témámat ábrázoltam, az időutazást. 



Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt? 

A legnagyobb fejlődést a teherbírásomban és a problémamegoldó képességemben látom. Ezenfelül sok szoftvert ismertem meg, aminek köszönhetően a későbbiekben minden feladatra a legpraktikusabb programot tudom majd használni. 


Mit jelent számodra az alkotóegyetem jellege a METU-nak? 

Az egyetem során megtanulhattam azt, hogy a megadott feladatokon belül hogyan, miben élhetem ki a kreativitásomat. Ezt tanáraink is igyekeztek nekünk megmutatni. 


Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania? 

Az egyetem során a szakmabeli oktatók minden alapot megtanítanak és támogatják a diákokat abban, hogy felfedezzék a saját útjukat és stílusukat. A gyakorlatiasabb és a művészibb beállítottságú emberek is könnyedén megtalálhatják itt a helyüket. 



Milyen terveid vannak a jövőre? 

A jövőben az illusztrációs képességeimet fejlesztve, művészeti körökben és concept artist-ként is szeretnék érvényesülni. 

 

Neked is hasonló az érdeklődési köröd? Ismerkedj meg jobban Média Design BA képzésünkkel!