Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ALUMNI HALLGATÓNK, ZSÁLEK BALÁZS GONDOLATAI #METUALUMNISTORIES | Budapesti Metropolitan Egyetem

ALUMNI HALLGATÓNK, ZSÁLEK BALÁZS GONDOLATAI #METUALUMNISTORIES

Frissen indult sorozatunk, a #metuALUMNIstories a METU örökdiákjairól szól, akik értékes gondolataikat, emlékeiket osztják meg az egyetemmel és szakmai történetükkel kapcsolatban. Mi a legnagyobb tanulság, amire a METU megtanította őket? Hogyan definiálnák a sikert? Milyen kihívásokkal szembesülnek a gyorsan változó 21. században, és hogyan próbálják ezeket leküzdeni? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ a #metuALUMNIstories. Fogadjátok szeretettel Zsálek Balázs történetét!  

 

 

Miért választottad a METU-t?  

Az egyetem választását a céljaim megismerése előzte meg. Mindig is tudtam, hogy saját márkát és webshopot szeretnék, amivel hosszútávon elég nagy céljaim vannak. Ekkor elkezdtem utána keresni, hogy milyen szakok nyújtanak ehhez segítséget. A választásom a kereskedelem és marketing szakra esett, kis- és középvállalati specializációval. Azt tudtam, hogy államira akkor sem mennék, ha fizetnének érte, mivel szeretem a szabadságot, hogy bármikor lelécelhetek bárhova, anélkül, hogy tartoznék az államnak a tandíjammal. Így szűkítettem a kört egy kicsit. Az is fontos tényező volt, hogy hol tudok olyan információkat kapni, amelyek nem elavultak. Így találtam rá az akkor még BKF nevet viselő METU-ra. Nekem már a nyílt napon is nagyon tetszett, hogy nem karót nyelt tanárok, hanem szakmabeliek oktatnak főként, akik nem alá-, fölérendelt szerepben képzelik el az oktatást, hanem mentori szerepet töltenek be.  

 

A METU alatt/után hol helyezkedtél el, mi volt a feladatköröd? Azóta milyen szakmai kihívásokban volt részed, és hogyan lendültél túl rajtuk?  

Az egyetem alatt több helyen is kipróbáltam magam, ami segítette a szakmai előremenetelemet, és nem mellesleg a céljaim eléréséhez is aktívan hozzájárultak. Először stylist asszisztensként kezdtem el dolgozni, ahol jó tapasztalatot szereztem a márkák kreatívjainak előállításáról, a fotózások megszervezéséről és menetéről is. Eközben elkezdtem egy belvárosi ingatlan irodánál is dolgozni, hogy tapasztalatot gyűjtsek a teljesen hideg sales-ezésről. Bevallom, borzalmasan kellemetlen és nehéz volt egész nap idegeneket hívogatni, de nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem arról, hogy hogyan tudom gyorsan megteremteni az ideális légkört az üzlethez. Ezt azóta a saját márkám nagykereskedelmi értékesítésénél is jól használom. Később kreatív rendezőként dolgoztam több fotózáson, ahol tényleg minden részét megismerhettem annak, hogy hogyan készül a “varázslat”. Közben a saját divatblogomat és Instagram-oldalamat is építettem, aminek köszönhetően rengeteg hazai, majd pedig a londoni- és a milánói divathétre is meghívtak. Nagyon sok szakmabeli emberrel ismerkedhettem meg, a legvadabb álmaimban sem gondoltam volna. Rengeteg olyan belsős információ birtokába jutottam, amik kulcsfontosságú szerepet játszanak a márka felépítésében és annak sikeressé tételében. Olyan márkákkal dolgozhattam együtt, akikkel korai huszonévesként nem sokan. Amikor elég biztosnak és naprakésznek éreztem a tudásomat, marketing tanácsadóként kezdtem el tevékenykedni, mellette pedig a Bonvion és az EHE Apparel tervének kidolgozását is elkezdtem. És lediplomáztam...  

 

Mi okozza számodra a legnagyobb kihívást a gyorsan változó 21. században, és hogyan próbálod leküzdeni?  

A legnehezebb, hogy mindig naprakész legyek az algoritmusokból. Néha nehéz tartani a lépést, hiszen előfordulhat, hogy hetente változik. 

 

Mi a legnagyobb tanulság, amire a METU megtanított?     

A csapatmunka és az, hogy a való életben nem kell mindent a saját fejedből előhoznod, használni kell a segédeszközöket is, merni kell kérdezni. A tipikus iskolarendszerben ahhoz szoktunk, hogy egyedül, saját kútfőből kell a feladatokat megoldanunk. Ezzel szemben a METU-n többnyire csapatban dolgoztunk, ekkor előkerült a máshol tiltott internet, a csapat közös tudása, a nyomtatott segédletek és a jegyzetek is. Szerintem nemcsak a gimnáziumban, hanem az általános iskolában is aktívan kellene tanítani a diákoknak azt, hogy miként tudnák a leghatékonyabban használni a rendelkezésükre álló eszközöket. Rengeteg feladatot töredék idő alatt meg lehet oldani, ha segítünk önmagunkon. 

 

Mi az, ami motivál a nehezebb napokon?  

Lehet rosszul hangzik, de a legnagyobb motivációm a pénz. Ha dolgozok, akkor több van, ha nem, akkor kevesebb. És mivel minden is pénzbe kerül, ezért annyit dolgozok, amennyit csak bírok. Őszintén, én nem szeretnék 40 éves korom után aktívan dolgozni, akkor már csak a vállalkozásaimat és a befektetéseimet szeretném menedzselni, folyamatosan utazni, és jobbnál jobb dolgokat kipróbálni. 

 

Számodra mi a siker definíciója?   

Attól függ, hogy honnan nézzük. Marketingesként a siker definíciója számomra a szakmai ismertség és az elismertség. Webshop tulajdonosként a bevétel és a profit folyamatos növekedése úgy, hogy a költségek nem egyenes arányban nőnek. Márkatulajdonosként az, hogy minél több helyen jelen legyen a márkám, és közben profitot is termeljen. 

 

Mit üzennél az alumni társaidnak?   

Miénk a jövő. Az egyetlen ember, aki hátráltathat téged vagy gátat szabhat a sikereidnek, az te magad vagy. Ha te nem hiszel abban, hogy képes vagy rá, akkor más ezt hogy tegye meg?  

2021. 11. 02.

Hírek

Művészet
KAOTIKUS (ÚJRA)TERVEZÉS

Vranek Hedvig Divat- és textiltervező mesterszakos hallgatójának prezentációja a BME Művészeti Rezidenciaprogramban végzett munkájáról...

lsfkaégjdéjgé

KAOTIKUS (ÚJRA)TERVEZÉS

Vranek Hedvig Divat- és textiltervező mesterszakos hallgat&oacu …

Művészet
Művészet
IN MEMORIAM D UEDD UDD

Kondricz Ákos Levente fotográfus hallgatónk önálló kiállítása a PaperLab galériában

hfghfg

IN MEMORIAM D UEDD UDD

Kondricz Ákos Levente fotográfus hallgatónk önálló kiállítása a PaperLab galériá …

Művészet
Művészet
Pro Arte Aranyérmes hallgatónk és Mestertanár Aranyérmes oktatónk az OTDK kitüntettek között

A két aranyérem óriási elismerése oktatóink és hallgatóink színvonalas alkotómunkájának és pályázati eredményességének, amely egyben egyetemünk, képzéseink számára is kitüntetés...

aranyermescsemp

Pro Arte Aranyérmes hallgatónk és Mestertanár Aranyérmes oktatónk az OTDK kitüntettek között

A két aranyérem óriási elismerése oktat&oacut …

Művészet
Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében...

tdksajcsemp2

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az &U …

Rangos nemzetközi elismeréseket hozott az ősz a Budapesti Metropolitan Egyetemnek

QS Stars Minősítés és Reimagine Education Shortlist Sajtóközlemény2023.11.22. (szerda)A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) oktatási innovációi kivívták a világ egyik legrangosabb felsőoktatási szervezetének elismerését...

csempe5208

Rangos nemzetközi elismeréseket hozott az ősz a Budapesti Metropolitan Egyetemnek

QS Stars Minősítés és Reimagine Education Shortlist Sa …

Felhívás a Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogramban történő részvételre

Tanulj Te is a METU egyik legfontosabb külhoni partneregyetemén, és „érd el önmagad legjobb verzióját” a Sapientián!

marcsempe

Felhívás a Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogramban történő részvételre

Tanulj Te is a METU egyik legfontosabb külhoni partneregyetemén, és „érd el önma …

Művészet
Megjelent Dr. Mészáros Flóra könyve: Lantos monográfia

Egyetemünk oktatójának  Dr. Mészáros Flóra művészettörténésznek, a Művészet- és Designelméleti Intézet egyetemi docensének Lantos címmel könyve jelent meg...

lantoscsemp

Megjelent Dr. Mészáros Flóra könyve: Lantos monográfia

Egyetemünk oktatójának  Dr. Mészáros Fl&oa …

Művészet
myBRAND - A hallgató fejlődése a Budapesti Metropolitan Egyetemen HR képzésének középpontjában

Az oktatás világa folyamatosan változik, és az oktatási intézményeknek lépést kell tartaniuk az új kihívásokkal...

HRcsemp

myBRAND - A hallgató fejlődése a Budapesti Metropolitan Egyetemen HR képzésének középpontjában

Az oktatás világa folyamatosan változik, és az oktat …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...