Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility A BELSŐÉPÍTÉSZET MESTEREI – MESTERKÉPEK: Csizmadi Péter | Budapesti Metropolitan Egyetem

A BELSŐÉPÍTÉSZET MESTEREI – MESTERKÉPEK: Csizmadi Péter

EGY ÉPÜLET SZÜLETÉSE - A V-HÁZ BEMUTATÁSA


     


"A tervezett előadással elsősorban két dolgot szerettem volna bemutatni: az egyik, hogy a települési szövetbe kis léptékű beavatkozásokkal is lehet maradandót létrehozni és értéket teremteni. A kicsi szép! A másik, hogy milyen gondolati utak bejárásával születik meg egy új épület, hogy lesz az elvont koncepcióból beton és üveg, hogyan születik egy épület."

Rókahegyi panoráma az epiteszforumon


Csizmadi Péter DLA 2004-ben diplomázott Pécsett, építészként, 2005-2011 között számos mester mellett dolgozott: Bachman Zoltán, Zoboki Gábor, Demeter Nóra, Tiba János. A tanuló évek alatt számos középület tervezésében részt vett, Zoboki Gábor munkatársaként tervezett hangversenytermet Oroszországba és Kínába is. 2011-ben Építőművész doktori fokozatot szerez, témája a „Lakópark, mint a XXI. század városépítészet problémája”. 2011-ben Junior Príma díjat kapott, ugyanebben az évben Petőcz-Tóth Anikóval közösen alapítottak saját építészirodát: Reload Építészstúdió néven. 2013-ban egy évet ösztöndíjjal Bécsben tölt a nemzetközi építészeti palettán is sikeres Alleswirdgut Építésziroda munkatársaként, ahol taijvani és osztrák középületeket is tervez.
A Reload által tervezett épületeket 2017-ben és 2018-ban is az Év Irodája elismerésben részesítették, 2017-ben V-ház épületük jelölt a nemzetközi EUMIESAWARD 17 díjra. Épületeiket rendszeresen publikálja az Octogon Magazin és a hazai, valamint nemzetközi online média. Városi, lakóépületi és belső téri léptékben is alkotnak. A tervezés mellett a METU és az YBL oktatója, ahol épülettervezést oktat, rendszeresen bírál a Pécsi Tudományegyetem Építész képzésének diplomabiztosságában.



Periklész szerint (nyers fordításban): a szabadság foka a bátorság. A Reload azon kevés fiatal irodák egyike, akik egy nehéz világgazdasági helyzetben felismerte, hogy hazánkban a friss szellemiségű, kis irodákra van szükség. Ők nem csak az egészséges túlélési ösztön alapján léptek, hanem egy építészeti mentáltérkép vágya hozta létre az irodát. Ehhez a szakmaetikai magatartáshoz és a biztos alapokhoz a több éves tanulás és a szakmához való alázatos hozzáállás kellett. De a frissességük abban van, hogy egyesítik a humán, ilyenformán kulturális központúságot és egy nagyon kifinomult ízlést, esztétikai arányrendszert találhatunk az alkotásaikban. A lélek és a szépség iránti érzékenység nem csak tehetség kérdése, hanem tanulható, folyamatos finomítással fejleszthető, ezzel nemesül fel a fizikai térben létrehozott alkotás.