Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Művészet
A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Magyar Napokon

A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Magyar Napokon

dsgladségladsáűgáad

A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Magyar Napokon

A Budapesti Metropolitan Egyetem művészhallgatóinak munkái a 15. Kolozsvári Mag …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
„Kezedben a jövőd” Ösztöndíj Program

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS   A Budapesti Metropolitan Egyetem ösztöndíj pályázatot hirdet „Kezedben a jövőd” címmel...

kezedbencsemp

„Kezedben a jövőd” Ösztöndíj Program

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS   A Budapesti Metr …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
METU installáció és fotográfia műhely a 2024-es Bánkitó Fesztiválon

A METU alkotói három kapuból álló installációval, valamint hibrid és növényi alapú fotográfiai műhellyel várták a 2024-es Bánkitó Fesztivál látogatóit.

bankitocsempe

METU installáció és fotográfia műhely a 2024-es Bánkitó Fesztiválon

A METU alkotói három kapuból álló installációval, valamint hibrid és növényi ala …

Művészet
4 csillagos a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem rangos nemzetközi elismerésben részesült, a QS Stars minősítési rendszerben átvehette a Négy csillagos besorolást a QS Európai Felsőoktatási Csúcstalálkozóján 2024...

4csillagoscsemp

4 csillagos a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem rangos nemzetközi elismerésben r&ea …

Művészet
Hat nyertes METU alkotás az MPN2024 Lélekmozgató pályázatán

A METU hat hallgatójának pályaműve is díjazásban részesült a Magyar Parasport Napja 2024 Lélekmozgató pályázatán.

parasportnapjacsemp

Hat nyertes METU alkotás az MPN2024 Lélekmozgató pályázatán

A METU hat hallgatójának pályaműve is díjazásban részesült a Magyar Parasport Na …

Művészet
Művészet
Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében

A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos izgalmas workshoppal és beszélgetéssel várja az érdeklődőket.

analogcsempe

Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében

A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos i …

Művészet
Rektori köszöntő

Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségének a tagja!

üdvametuncsemp

Rektori köszöntő

Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségén …

A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!

Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 novemberében indult online METU alumni platformunk elérte a 10,000 regisztrációt! Ez egy óriási mérföldkő, hiszen a Budapesti Metropolitan Egyetemen, valamint elődintézményeiben összesen 45,000 volt hallgató vehette át oklevelét, ami azt jelenti, hogy a teljes végzettek 22%-a van jelen a METU Alumni Club platformon...

METUALUMNIMOBCSEMP

A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!

Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 n …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...