Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak
Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, amely magyar nyelven elsőként mutatja be átfogóan ezt az izgalmas területet. A METU dékánjával a Kreatív Magazin is nagy interjút készített, ennek tartalmából szemezgettünk.
Tavaszi megjelenése óta számos szakmabeli osztotta meg elismerő véleményét Papp-Váry Árpád új könyvéről. A Kreatívnak adott interjújában a METU dékánja elmondta, hogy régóta meg szerette volna már írni ezt a könyvet. A téma azért is állt közel a szívéhez, mert annó erről írta a doktori disszertációját és fontos volt számára, hogy Magyarországon ő legyen az első, aki az országmárkázásról könyvet ír.
Az országmárkázás témája szerinte egy kicsit olyan, mint a foci vagy a nők: mindenkit érdekel, mindenki úgy gondolja, hogy ért hozzá, ezért véleménye is van róla. Papp-Váry Árpád azt is elmondta, hogy tudatosan igyekezett politikamentes, tisztán szakmai szempontokat bemutató könyvet írni, ugyanakkor az országmárkázás a világon mindenhol átpolitizált terület, ez nem magyar sajátosság.
A felmérések azt mutatják, hogy vannak olyan dimenziók, amelyekben a magyarok nagyon jónak gondolják magukat, ilyen például a sport és a tudományos élet. A legtöbb külföldi szemében azonban messze nem vagyunk annyira ismertek ezeken a területeken. Másrészt mi magyarok sokszor hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy lenéznek minket, negatívan állnak hozzánk vagy éppen ellenségesek velünk a külföldiek, miközben a nemzetközi felmérések nem ezt mutatják.
A METU dékánja azt is elmesélte az interjúban, hogy gyakorlatilag tizennyolc éves kora óta mindig tanított valahol, világéletében érdekelte a tanítás, ezért is tette le végül voksát az egyetemi oktatás mellett: ,,A tanítás sokat segített abban, hogy meglássak nagyobb ívű stratégiai összefüggéseket, amikre viszont a szakmában dolgozva nem feltétlenül láttam volna rá. Az, hogy végső soron sokat dolgoztam ügynökségnél, majd a felsőoktatásban, utóbbi mellett tanácsadással is foglalkozom, most úgy érzem, egy jó kombináció.”
A teljes interjú a Kreatív Magazin júniusi számában olvasható.
Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …