Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen

A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozatot indít Szenior Akadémia néven, amely kifejezetten az 50 év feletti érdeklődők számára kínál értékes és gondolatébresztő tartalmakat...

szeniormetucsempe1029

Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen

A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …

Művészet
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese

A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2024-es BIG SEE Product Design Awardot a Terméktervezés kategóriában, Magyarországot képviselve...

feillizacsemp

A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese

A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …

Művészet
Művészet
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön

Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024-ben második alkalommal vett részt a Design Week Sepsiszentgyörgy eseményen...

sepsicsempeutokomm

Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön

Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …

Művészet
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal képviselte magát a 2024. szeptember 17. és 20. között Toulouse-ban megrendezett EAIE (European Association for International Education) 35...

erasmuscsempeeaie

A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …

A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként

2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ismét csatlakozott a globális #ERASMUSDAYS ünnepléshez, amelynek keretében az egyetem Nemzetközi Koordinációs Irodája egy színes, egyhetes programsorozatot szervezett...

erasmusdaysoktóbercsemp12

A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként

2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …

A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra

Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épületében, ami a Hungarian Innovation Hub-ban különleges eseményre került sor, a Harvard Business School Alumni Angels Association igazgatótanácsának tagjai látogattak el Budapestre...

harvardmetucsempe

A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra

Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …

Művészet
HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyobb game jam-e, a HunJam. A program szerint az iparági szereplők és az egyetemek szakirányú hallgatói közösen alkotnak csapatokat és a rendezvény 48 órája alatt együtt fejlesztenek játékokat...

hunjam2024csemep12

HunJam 2024

Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …

Művészet
Művészet
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a veszprémi Dubniczay-palotában látogatható.

nananana

Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...