A kisvilág kísérlet eredménye: Usha Raman indiai professzor adott elő a METU nemzetközi képzésén
A cikket a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói írták.
Mi van akkor, ha az a feladatod, hogy megtalálj és meghívj előadni egy vadidegen professzort, aki 6300 km-re tanít Budapesttől, Indiában? Csak a nevét tudod és azt, hogy az új média és a digitális kultúra a szakterülete. A Small World/ kisvilág kísérlet rekonstruálásával mindez megoldható.
Usha Raman professzor a Hyderabadi Egyetem Kommunikációtudományi tanszékének professzora, hallgatónk, Abida Khan meghívására tartott Zoom-os előadást a New Media Theories, vagyis új média elméletek órán, az angol nyelvű mesterképzésen.
Usha Raman és Rétfalvi Györgyi, az Új média elméletek tárgy tanára, 2017-ben, egy új média témájú konferencián ismerkedtek össze Indiában. Így lett egyetemi feladat a professzor megtalálása és a kapcsolatfelvétel 2020 tavaszán. Abida Khan három lépésben érte el a professzort közösségi-médiás kapcsolatain keresztül.
Practice, Performance, Participation/ Social media and networked movements volt az interaktív előadás címe, ami “Gyakorlat, teljesítmény és részvétel/ Közösségi média és hálózati mozgalmak-nak fordítható. A közösségi média természetéről, sajátságairól és a közösségi médián keresztüli civil kezdeményezésekről, kampányokról illetve az e-demokrácia lehetőségeiről beszélt, globális és indiai példákkal illusztrálta az elméletet.
Hogyan módosult például az Ice Bucket kihívás Indiában?
A 2014-ben az USA-ban induló jótékonysági és figyelemkeltő kihívás, mely eredetileg egy végzetes bénulással járó betegségben (ALS) szenvedőket segítő alapítvány inspirálására jött létre, millió videót generált, melyben a támogatók figyelemfelhívásként egy vödör jeges vízzel öntötték le magukat és így propagálták a kampányt.
De egy olyan országban, melyben a víz drága kincs ez a kampány nem működhetett volna. Ezért lokalizálták, a helyi körülményeknek és kulturális környezetnek megfelelően rizses-vödör kihívássá. A kampányban résztvevők az ügyet azzal népszerűsítették, hogy videóra vették, ahogy egy tál vagy egy vödör rizst a nélkülözőknek adományoznak. A kampány ebben a módosított változatban, az indiai közösségi média felületein lett népszerű.
A kijárási korlátozás miatt az előadások a Zoom videókonferencia platformon valósultak meg, így az utazás Hyderabadból Budapestre egyetlen kattintásra volt. Kicsi a világ.
Olvasd el hallgatóink további írásait is a Média Műhely blogján!
Kövesd a Média Műhely híreit Facebookon is!
Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …